Beslutsproblem! Hjälp med min bräda TACK!

isabellau

Ny medlem
Beslutsproblem! Hjälp med min bräda TACK!
.

Har precis fått hem min nya bräda, det är en K2 Vavavoom 139cm 10/11
men har kommit fram till att jag nu ångrar att jag inte gick ända ner till en 135cm. 139 var längre än jag trodde :( (då jag kört med en 143innan hehe)

Kan tillägga att jag är en tjej på 156cm, 55kg, 35-36skostrl
Och jag vill utvecklas ännu mer i parken, där jag ska bo

Så undrar nu vad ni tycker om jag ska skicka tillbaka och beställa den andra eller om den hära funkar lika bra, tänker lite på allt jobb med att skicka tillbaka och att jag vart så sugen på att få hem brädan att jag nu är lite besviken

Taaack om någon vänlig själ vill hjälpa till, har beslutsproblem.

Vill ha 135cm men säg att 139 funkar jätte jätte bra för min längd (fast jag borde ha kortare.........) för vill bara ut och testa fanskapet



Kan även tillägga jag fick den i orange..........
 
Beslutsproblem! Hjälp med min bräda TACK!
kolla weight rangen pa brädan... se till att du ligger i mitten pa den längd du beställt... är du för lagt i rangen är det risk för att det blir för styvt och för högt för mjukt...

om du vill ha en bräda för att utvecklas i parken skulle ett trick vara att du köra pa den kortare i ar för att kunna öva/leka lätt...och sen när du efter ett tag känner att det är för kort sa byter du till en längre..förhoppningsvis ungefär passande till nästa säsong... annars far du halla ut pa den kortare och mjuka av lekbarheten tills du kan byta up till den som är längre och har bättre kantgrepp...
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp