Beställa från USA, dumt?

Beställa från USA, dumt?
Det viktigaste du bor kolla innan du eventuellt bestaller nagot ar garantin nar du koper dyra saker som kan ga sonder. Kanske inte garantin galler utanfor USA? Kanske du maste skicka tillbaka den sjalv om nat hander? (dvs lite tommare planbok). Vad hander om de gar sonder i frakt?
Sa som sagt: las avtalen! Personligen tycker jag det ar vart att lagga ner lite extra pengar pa att kopa foremalet i Sverige, just pga att det ar mycket lattare utifall att nagot sulle strula.
Leveranstiden kan vara helt fucked up ocksa. En kompis till mig bestallde fran USA, leveranstiden sas vara 4 veckor, det tog narmre 4 manader. Men den som vantar pa nagot gott vantar aldrig for lange? :)

Beställa från USA, dumt?
Vill bara varna dig om tullavgifterna och skatterna. Det kan bli upp mot 40 % av priset på varan. Sen kommer frakten.

Beställa från USA, dumt?
var riktigt sugen på att beställa från usa för ett tag sen.
kollade upp med folket på voodoofilm.org
och det är tydligen väldigt vanligt med opålitliga hemsidor
vågade inte:S

jag vet iallafall 2 saker du bör undvika

betala inte med wire-transfer. då får du deras kontonummer åxå ska du sätta in pengarna
skickar dom inge grejjer kan du inte göra något för det kan ses som en present från dig till dom eller vad som hällst

och är priset för bra för att vara sant är det nog det åxå

Senast ändrad:
Beställa från USA, dumt?
Jo jag vet, men jag vet andra som har köpt från affären i själva USA. Dock är jag riktigt skrajj för att beställa..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp