beställa loaded tan tien? vill ha tips om setup osv :)

andrepersson

Ny medlem
tja!
som rubriken säger så vill jag beställa en tan tien :) vet ungefär vad jag ska ha för setup, blir nog tan tien flex 2, paris truckar 180 mm, otang balut hjul 80a eller 83a, och kahalani kullager abec 7 :)
låter det som en bra setup?
troligtvis kommer jag beställa från http://www.kahalani.se/ , någon som har tips på bra annan sida om inte denna duger? ;)
jag åker nästan allt möjligt, men slajdar mest, och sen kommer väl downhill och lite ticks :) väger runt 60 - 65 kg och är 178 - 184 cm ( har inte orkat kolla på sistone :P )

hoppas där är nån schysst snubbe som vill hjälpa mig ;)

Om slides och downhill är huvudfokus så hade jag lätt köpt en rayne rival eller rayne supreme istället.

Inte alls skönt att åka fort eller slidea ordentligt på en tan tien :/

Men ja .. paristruckar eller caliber 50 , balut eller stims 80a
Ska du köra downhill så är det 80a 4 prez som gäller

Okej, har kollat lite på dom innan, men har inte testat dom :/ har du tips på bra sida man kan kolla på dom? Eller tillochmed beställa? :)
Jo, dom säger ju att det är bra truckar och hjul, sen har jag testat en del och har fastnat mest för dom :)

Vill heller inte ha för hård hjul, rädd för att man bara glider iväg och tappar balans och kontroll ;) men är en rival eller en supreme lätta att tex göra shuvits och hippie jump på? :)

Jag är typ lika dan som du. Jag kör downhill, slides, tricks m.m och jag tycker Tan Tien funkar utmärkt:)

okej, det är ett svårt val, just nu står det mellan tan tien och rival ;) var köpte du din? :)
ligger hemma och är sjuk idag så hade tänkt att lägga så mycket tid som möjligt på att jämföra olika brädor, truckar, hjul och sånt ;)

ser ut som om det blir en rival med blåa paris truckar 180 mm, stims 80a (orange) hjul osså seismic tekton abec 7 kullager :) tror jag beställer från boardlife.se, men är inte säker på vilka kullager jag ska ha...

Senast ändrad:
Såg nu att du va lite längre än vad jag tänkte mig så hade nog gått på en rayne supreme istället :D

Det går minst lika bra att göra shuvits på rivalen då det är större och bättre kickar samt mindre flex i brädan. Varvid hippiejumps är bara en teknik sak så det spelar ingen roll vad man åker på :)

Alex Ellhage drar ju sjuka tricks på både tan tien och rayne supreme
<- där på supremen

80a är inte hala utan slidear bara gött :)

Detta hade jag kört på!
http://www.boardlife.se/bygg-din-eg...prod-s1/5832&pcfg_opt-s1/73=prod_prod-s1/8907

Dom truckarna, ihop med grafiken på supremen och 80a hjul blir tokfett! Polaren som har evolver har en supreme med vita för en kund köpte dom sista gröna när han skulle skruva ihop sin egen :D

Senast ändrad:
okej, mätte mig nu, är 180 cm ;)
okej, har en bräda (vanliga surf formen med kicktail där bak) just nu som är 106 cm. känns lite lång men tror det beror på att truckarna är långt ut på brädan ;)
okej, får fundera, men är din polare nöjd med brädan? fastän han inte har dom gröna truckarna :)

Okey, jo det stämmer att den känns längre för att den har lång hjulbas :) Supremen är rätt lång men fortfarande inte längre än en loaded dervish sama men rätt lagom hjulbas då den har stora kickar!

Han är sjukt nöjd med sin bräda :D Ska du slidea mer än tricks/cruise hade jag lätt köpt den före en tan tien . Är bra sugen på en själv men har redan köpt 2 brädor denna sommaren så får vänta lite :)

Okej, jo det är ju så ;) ska beställa samma setup som du länka fast med röda truckar tror jag :) hoppas jag hinner göra det imorgon :)

Okej, låter ju bra! :D haha okej, vad har du för brädor då? ;)

jo den är nice, har kollat på den innan men verkar vara svår att få tag på :/ får se, men är ganska såld på supremen nu :P

okej :) har aldrig kollat på den men har inte hört nått dåligt om den så :) men om du tänkte ta stims så är mitt tips att du inte gör det för dom slits ut fort! ta balut eller s9 race formula ;)

Produktions stop förtillfället på baluts men dom kommer väl tills nästa år :D

Har slitit ner mina 86a baluts till 67.5mm nu så snart blir det stims 80a / freerides 81a för mig :)

Fan va najs! Då blir det goa slides nu då! Polaren lärde sig switch heel efter 2 dagar på supremen så hoppas du tycker den är lika bra som jag och alla andra som jag vet har provat den! :D

jo jag hörde det, lite tråkigt men får hoppas att dom kommer till nästa år :) (trodde dom inte skulle göra dom alls mer) :P

oj hahaha, fast då har dom väl slitits med hälsa ;) okej, nice :)

jajamen, hoppas jag kan lära mig det med, och utveckla mina andra slajds mer :) jo får hoppas det, känns som ett kanon bra köp hitintills iallfall ;)

fy fan! bästa köpet jag gjort tror jag :P riktigt skön och fötterna är som gjutna på den :D hade jag vetat att den va så här bra innan jag köpte den hade jag inte tvekat en sekund att köpa den :)

Fan va härligt att höra ! :D

Köpte du med standard gripen eller grov? :D

:) tog standard, men tycker den va grov eftersom den är grovare än på min andra bräda, men det blev bara skönare och bättre om den va grov ju :)
fick inga spacers till bara men tog från mina andra hjul istället :)

gött :D Standard grippen är ju lite vänligare mot fliptricks och typ tigerclaw tricks :D

Du ska ha fått med spacers "När du bygger en komplett bräda bjuder vi på skruvar, risers, spacers och standard griptape." står det ju! Bara dra iväg ett meddelande och fråga ;)

jo dom fixa det nu, får spacers, shockpads och lite klistermärken :) klibbor tröttnar man aldrig på :P

tan tien är skön, men inte för dh / freeride utan skön för cruising / freestyle

Tillbaka
Topp