Beställning till Kanada

Mattias-J

Ny medlem
Beställning till Kanada
Nu är det så här;

Jag går i tankarna på att beställa fatskis från t.ex evogear.com för att sedan få dem levererade till Kanada.

Är det någon som har erfarenhet av något liknande och vet vilka skatter (duties and taxes) som kan tänkas tillkomma för införseln till Kanada?

Det skulle naturligtvis vara tacksamt om någon vet om en kanadensisk internetshop med bra priser så att jag slipper frakta till ett annat land så att säga. Länka gärna då!

Om jag nu ska ge mig in i detta så känns det drygt att betala onödiga kostnader så jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

/Matte

Beställning till Kanada
Hej

Kan maila Bryce som äger evo och kolla det efter helgen så....

//Hasse

Beställning till Kanada
Mailade han nu. Han är på semester på Hawaii men hoppas han kan svara iaf så..

//Hasse

Beställning till Kanada
actionsportsoutlets.com
sportsliquidator.com
cupolosports.com

Priserna är listade i USD, antagligen pga att mest kunder finns i USA.

SÖkte lite på teton forumet och hittade dessa... Finns säkerligen fler men dessa verkade vara de vanligaste...

// Emil

Senast ändrad:
Beställning till Kanada
Rydellen: hmm... Tittade du in på de sidorna själv? Lite tveksam till deras utbud, inte direkt att jämföra med evo =/

Hasse: Det låter bra, hoppas han tar en titt på laptopen mellan paraplydrinkarna...

Beställning till Kanada
Mattie: Det vet jag att gör. Fick mail av han i onsdags så...

Rydellen: Sjukt dåligt utbud jämfört med Evo. Nu är jag i och för sig lite partisk i och med att jag känner Bryce som äger Evo då men...

Beställning till Kanada
Det är ett bra pris faktiskt.

Men det jag letar efter är nåt i stil med AK Enemy, Pontoon eller Big Daddy (kanske även Armada ANT Pro...) Det är möjligt att det lutar lite åt AK Enemy, jag vet inte riktigt än.

Först gäller det att hitta ett bra ställe att köpa skidorna från och få svar på trådens huvudfrågor.

Beställning till Kanada
kanadensisk moms tillkommer, tullen i kanada brukar inte missa mycket varor (speciellt inte från USA). Jag vet inte, men gissar att det beror på leveransadressen när man handlar över nätet i kanada så det borde väl vara priserna på hemsidan + tullkostnader + gst (general state tax) + pst (provincial state tax), således försök få prylarna levererade till calgary eftersom alberta har lägre pst än brittish colombia, jag kommer inte ihåg procenten men tror det var 12% i BC och 0% i alberta när jag var där. Gst får du ju dessutom tillbaka när du reser ut från kanada igen, dock inte pst.

Beställning till Kanada
Hmm. Jag börjar undra om detta äventyr verkligen kan bli lönsamt. Kanske ändå är bättre och enklare att köpa på plats i Kanada i en affär.

Beställning till Kanada
Rydellen: Du kollade aldrig längden på P3 va? Tror att 168 är i kortaste laget.

George Hagi: Det går att komma undan detta om man har kontakter så det är därför jag har mailat Bryce nu. När jag fick mina skidor till Sverige så betalde jag inte en krona utöver priset vi hade kommit överens om så.

Edit: Mattie: Är billigare att köpa via Evo om jag känner Bryce rätt så.

//Hasse

Senast ändrad:
Beställning till Kanada
Hasse: Jo, men var inte det för att du fick levererat till sverige? Här kommer man oftast undan moms som privatperson, jag gissar att det bara var slapphet från svenska tullen som gjorde att du slapp betala momsen här hemma?

Beställning till Kanada
iofs kanske inte fel att få grejerna direkt hit istället, men han frågade ju om leverans till kanada...........

Beställning till Kanada
George_Hagi sa:
iofs kanske inte fel att få grejerna direkt hit istället, men han frågade ju om leverans till kanada...........
Jo men nu är det så här att Mister Bryce har en stuga i Whistler bland annat som han besöker ganska ofta.(Typ varje helg) Och att han levererat skidor till Canada förut utan extra kostnader. I och för sig för 2 år sedan men ändå. Som sagt det går alltid att lösa.

Ett sätt är ju att utrustningen är "använd". Och det funkar även mellan Usa och Canada. Men som sagt jag återkommer när han har mailt mig tillbaka...

//H

Beställning till Kanada
Hasse det låter för jävla bra. Kanske att man kan fixa en deal med ägarn själv då på plats i Whistler. Eller vill han att man känner honom för att han vill lösa det på såsätt??

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp