Bevakningsgruppchef

bison

Ny medlem
Bevakningsgruppchef
Är det någon som haft denna tjänst i lumpen? blev placerad som det....det känns inte så jäkla kul om man nu ska stå i en vaktkur och dega. fan jag som ville bli amfibieplutonsbefäl.
Om det någon som har varit detta så berätta om vad man gör etc

//bison.

Bevakningsgruppchef
jag blev också tilldelad den tjänsten...o d e sant d låter ju inte så våldsamt upphetsande att stå i en vaktkur=/...antar att du håller på o gör lumpen nu eftersom d va ett tag sen du skrev...skulle gärna vilja veta lite mer om vad d e ni gör o om d e nått att se fram emot??...

Bevakningsgruppchef
Jag har varit bevakningsgruppchef, muckade i våras, fråga mig nått!

Kan dock börja med att säga att det bevakning är den största tjänsten i lumpen, ca 10 % av alla värnpliktiga gör den, så ni är inte ensamma. Många är det som var ruskigt besvikna på pliktverket. När man mönstrar så har man ju inte koll på nått vilket inskrivningsförättarna utnyttjar.

Men om tjänsten blir piss eller faktiskt "okey" så beror det på var du är placerad.

Bevakningsgruppchef
jag gjorde lumpen som bevakningsgruppchef.. det kan bli riktigt långtråkigt om man inte annvänder all dötid till nåt vettigt.. själv va jag på gymmet varje dag och gick upp ett antal kilo i vikt.. så det e perfekt om du vill bli biff! :)

måste tillägga att det e rätt soft att va ledig varannan vecka! då kan man jobba och få in lite pengar vilket det e ont om annars i lumpen..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp