Bevara miljön!

ejre

Ny medlem
Bevara miljön!
Vi alla har något stort gemensamt, vi vill ha kvar vår snö! därför borde vi förbättra våra vanor för att minska koldioxidutsläppen. Jag och min kompis har som ett skolprojekt startat upp en hemsida som ger enklare information om den globala uppvärmningen och tips på vad du som privatperson kan göra för att minska dina egna utsläpp. vi skulle uppskatta om du besökte sidan och gärna skrev en rad i gästboken för att visa att du bryr dig. tack på förhand.

http://www.freewebs.com/amissionpossible

Bevara miljön!
Bra initiativ med hemsidan, ett klart vettigt projekt att ägna sin skoltid åt. Min ända invändning är att väldigt många tycks förlita sig på handeln med utsläppsrätter, och att det ska påverka utvecklingen i positiv riktning. Risken är att miljöpolitiken i ännu större utsträckning blir en fråga om pengar. Att de som har råd fortfarande tycker att de kan skita ner med gott samvete. Men helt klart hedervärda ambitioner. Big up.
[nicklas]

Bevara miljön!
Jag antar att det kommer mer innehåll? Bra initiativ. Tippsen känns lite "recyclade", ni kanske kan komma på något mer? Tipps: DN hade just en artikel om att göra sin Reseredaktion utsläpssneutral. Kanske kan skriva ngt om det?

Bevara miljön!
Hemsidan kommer utvecklas så fort vi orkar och hinner med. tipsen är ju inte direkt något nytt, men det finns fortfarande många som inte vet om mycket av det vi skrivit. det här med utsläppsrätter verkar tydligen inte alls fungera heller, företagen får för många sådana tilldelade och använder inte upp alla. då minska ringa utsläpp om man köper utsläppsrätterna. ska kolla upp det mer och i värsta fall får vi ta bort tipset från sidan.
jag ska definitivt kolla upp DNs artikel, tack för tipset!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp