big trouble i parken

norr

Ny medlem
big trouble i parken
Det är på detta viset att jag har chansen at köpa ett par big trouble till ett bra pris , De finns i närheten osv . Men när jag har läst andra trådar om parkegenskaperna på BT har jag sett att åsikterna skiljer sig ganska mycket och börjar känna mig lite osäker.

Eftersom jag får ett sånt bra pris känns det ändå som att det är BT jag vill ha om dem inte är helt omöjliga i parken (jag åker ganska mycket skidor).

Så vad säger ni är dessa inte alls bra i parken eller går det att använda dem?

/Eric

big trouble i parken
dom kanske blir lite tyngre än en smalare skida men dom har ju en fet tail så det går ju köra switch lätt, så det funkar nog, fast dom är lite tyngre.

Senast ändrad:
big trouble i parken
ok tack så mycket , det får nog bli dem .. Det ända alternativet är ett par fujativs men dem kostar nästan lika mycket utan bindning som BT gör med .

big trouble i parken
Har också jävligt svårt att välja :D
Men Fujative e bara en parkskida, den skidan ska du inte ha om du vill åka allround, kass skida pist/offpist.

big trouble i parken
Fujen är ju lättare och är mer känd som en park skida än bt, men btn har ju som sagt en fet tail så de ska ju inte vara några problem o landa sw o så..

den e väl lite som mad_trix o mojon..Många kör på dom i parken men dom e också tunga som 2 järnklumpar...

Själv ska ja köpa 4-frnt stl 183, verkar skön som faan!!!

big trouble i parken
... och en skidas egenskaper i parken avgörs inte om den har 4 eller 6 cm höjd baktill... Många skidor har onödigt mycket brätte för att enbart vara i pister och parken, men det är inte relevant!

Om du bor i Tärnaby antar jag att du kan åka relativt bra, bättre än de flesta Göteborgare och Stockholmare iaf... BT'n kan därför vara ett ganska bra alternativ, du får en skida som funkar gott och väl till minst 720 i parken utan att slita sönder knäna på grund av motståndet och när du blir lite äldre och inser vad skidåkning verkligen går ut på så kan du ju ta med den till baksidan och fortsätta ha kul där, vare sig du vill köra på marken eller ut från kickar och drivor. Det jag har kommit fram till om BT'n är att den är ganska styv då man handflexar den, styvare än Seth och BC som exempel. Det blir ju mer skida att klara av men det skall nog inte vara så jäkla svårt om du kan åka... Men om du överväger Fujative så vettefaan...

Tillbaka
Topp