Big Trouble, Public Enemy eller Monster 88?

Oscarx

Medlem
tjoho! jag funderar på att köpa nya skidor denna säsongen men har som vanligt svårt att välja, funderar på Dynastar Big Trouble, K2 Public Enemy eller Head Monster 88. Jag åker ungefär lika mycket puder som pist och klassar mig själv som en avancerad åkare, väger ca 70kg.

tacksam för alla svar

Hmm undrar samma sak. Är PE bra allround eller ren parkskida? Ni som har testat någon av dem kan väl komma och berätta?

Sanks på förhand

Tjenare! Kolla i den nyaste "åkaskidor" där har dom gjort ett twintip-test! Dom säger att Big trouble är en skida för den som åker offpist och hoppar ute i terängen:)
Så jag tror att de är ett bra val..

Lycka till med ditt köp,och bryt inga ben:P

men Public enemy var den enda som var med på både top 3 i offpist och pist! och du ville ju åka båda typ.. Pe kom 3a i pist o 3a offpist den enda som gjorde det o särför den bästa alloround skidan enligt testet.

varför kolla twintip testet när han inte kommer använda twintipen..

Tror iof att head monster 88 är bättre än PE i både pist och offpist.

om de är nån som testat båda rätta mig gärna.

men i samma test/artikel rekomenderades 1080 foil, scott p3 eller head mojo 80 för den som ville ha ett par allround skidor. fast jag blev inte så mycket klokare eftersom de är just de skidorna som jag funderat på under hösten. låt magkänslan styra!

och var ärlig mot dig själv....om du ska köra mycket park: k2 PE. mycket offpist, bc hopp, pist blandat med lite park: Big Trouble. offpist + pist men inte park och inte åka fakie: head monster 88

men med tanke på att du bor nere vid kusten: glöm Big trouble - om du inte ska flytta till björkis eller gränsen.

Har åkt på två Årsmodeller av public-enemy, dock inte den nya med 85 mm i midjan. Är helnöjd. Dock så kör jag mycket mer park än vad du verkar göra... Vad jag ahr läst i åka skidors tidigare test är Monster 88 rikigt överbra. Så jag tycker du ska satsa på den!
/// ANTON

Jag skulle lägga min röst på monstern! Det är den stabilaste pistskidan av dom tre och antagligen den som går att pressa mest i offpist också!

Twintip skidor gör ett jävla avkall på pistegenskaperna, det ska du ha i bakhuvet, pist blir mest en transport till någonting mer passande...

Jag skulle kika på Santiago Mission. ciao //Olle

Skulle nog säga big troublen om du vill ha mesta/bästa lössnö egenskaper, den kan jag intyga själv att den funkar jäkligt bra i pist lugn och stabil bra kantgrepp enda minuset är att den är trög i låga hastigheter, troligtvis mitt val av skida i år.

PE:n har jag inte kört än själv men den ska ju tydligen fungera riktigt bra över hela berget vad jag har hört, + att det är väldigt bra pris på skidan.

Monster 88:an tror jag att du kommer uppfatta som hyfsat trög om du inte är väldigt aggresiv som åkare med tanke på skidans styvhet och tyngd, känns inte riktigt som att den passar in i samma "köptankar" som PE:n och BT:n är för olika kännslor att åka på en twintip och en "vanlig" friåkninsskida.

Lycka till

Varför inte en Völkl Karma? Lovordad för sina pist- och offpistegenskaper! Men utan dessa tre hade jag ur ditt perspektiv valt: Monster, Big Trouble och sist PE:n...

Big trouble er regnet for å være en meget stabil ski i pist til å være en BC jibber. Får maks utteling i de fleste norske tester. Vurder den fremfor PE. PE= ingen bra ski ved dårlig offpist snøforhold.

Om du ikke har kjøpt ski, vurder BT!

Lykketil med kjøpet.

Hallå, är det någon som testat skidorna?
Av Åka skidor fick Big Troublen bara 3,5 i långs vängar. Stämmer det eller är dom okej i långa svängar?
Annars verkar Monster 88 bra men man vill ju dock ha twintip då jag vill testa på parken i år.

Aja skulle bli väldigt glad om någon som testat Big Troublen kunde svara på min fråga.

HEJ DÅ ALLESAMMANS

Hmm jag har ett par PE 164or,Och enligt testet i åka skidor så kom PE 3a i både offpist och pist men Dynastar Big Trouble dem vann ju offpist så om du åker mera offpist så ta Big Trouble :P

Robbot 3.5 i långa svängar är ju inte dåligt och jag kan intyga att dom är bra i långa svängar.

Tillbaka
Topp