Bigair tävling i Ekholmsnäs!!

TedB

Ny medlem
Tjenare!
Under gymnasiet har vi iaf en kurs på 100 poeng som heter Projekt. Man skall genom föra ett större arbete/projekt under ett helt år. Jag har två kompisar som nu ska styra upp kul tävling i Ekholmsnäs backen här på Lidingö som projektarbete! http://sthlmbigair.cjb.net/ är hemsidan, så ni som är intresserade kan gå in å kika på!
Hoppas verkligen att många ser det har som en skön chans att få vara med och visa upp sina kunskaper under en rolig dag på Ekholmsnäsberget!

Ted,
Är du också med och åker?? annars är de ju klent

men jag kan lova att de blir bra

Vi har priser på över 10 000 nu och fler sponsorer verkar vilja va med.
//Kim
sportoptikbigair.cjb.net

det verkar vara ett jävligt bra projekt att ägna sig åt, hoppas det kommer mycket folk... när hade ni tänkt att hålla tävlingen?

12 Mars blir det
sugen på att vara med eller?
vi får upp anmälningssystem i slutet av veckan hoppas vi, kolla på hemsidan(sportoptikbigair.cjb.net). Annars är det bara komma förbi och kolla på jacob Wester, bröderna Harlaut, Erik Brolenius, Rickard Jarheim och massa andra och vinna nån av publikpriserna.

funtar fan på att vara med alltså. men vad händer om man anmäler sig och betalar och sen smälter snön bort så det inte blir ngn tävling, eller om man gör illa sig innan tävlingen och pga de inte kan tävla. Kan man få tillbaka pengarna då? iofs är inte 100 kr speciellt mycket att grina över :)

fick ett mail om detta... men ekholmnäs backen har typ ingen snö (var där i fredags liften var inte heller öppen)och definetift ingen "Dreampark". Men det är ju alltid kul med en tävling.

Ja ahr snackat me dom som ska varta där å köra å dom som fixar tävlingen å d kommer bli cleant som fan. Men dom som ska vara med får åtminstonde kunna dra en cork 5!! Annars har ni inte där å gör om ni tänkte vinna hihi. Bland andr kommer Bröderna harlut å som exempel så satte henrik (14 år) en "fakie cork 900 med lite grabar" i Vail på US Open. D e fett asså!

Fan Sollentuna_Leran varför säger du så där! Det är inte alls meningen att man måste vara ngt proffs för att vara med. Alla som tycker det e kul att hoppa och har lust att tävla ska ju vara med! Då kommer glädjen ligga på max!
De som absolut inte vill tävla får ju iaf palla sig dit å kolla, det kommer bli en jätte skojj dag, kan jag lova!

Mad_Tricks: e de så att dom du sa kommer dit för o köra eller e det bara förhoppningar? vore isånnafall skitsoft o komam dit...

Jacob Wester säger att han kan vara med då och bröderna Harlaut har sagt att de kommer ner från åre.
För att vara säker på att få rätt svar på frågorna om tävlingen se till att fråga mig på freeride eller maila sportoptikbigair@hotmail.com

de som betalt får pengarna tillbaka om de inte blir nån tävling
så anmäl er nu för att vara säker på en plats

snart kommer sportoptikbigair.com upp =)
men kolla sportoptikbigair.cjb.net så länge

Nog snöar det Mad Tricks.. ;-P Jag var där då du skrev ditt inlägg och kollade läget lite... Dream Parks-området är fortfarande oåkbart, men potentialen finns ju, marken e uppskyfflad för hopp, och boxarna och railet längst ner skänker lite hopp... Blir det bara Big Air, lr finns det chans till slope style om DP:n kommer upp???

Blir det en bra Dream Park så kör vi nog Slope Style i finalen.
Blir det ont om snö men åkbart så kan de bli en railtävling.

E den uppe idag tisdag??? Jag drar nog dit imorgon och åker om man kan... Föresten, vilken skola går ni på, Hersby lr Gångsätra??

De kan ju alltid blåsa på lite snö, även om Kyrkvikens vatten e kasst...

Hörde nån som sa att de skulle fixa den idag eller imorrn. ska maila o fråga strax.
Hoppen är förbyggda av jord så det är typ bara kicken och snön runt som man behöver.

vi går i hersby båda

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp