Bil i Åre Björnen, April månad

HamPersson

Medlem
Haloj,

Tänkte bara höra om det är någon som håller till i Åre Björnen under April månad och som kommer att ta sig till centrala Åre med hjälp av bil när skidbussarna slutat att gå? Då vore jag ruskigt intresserad av att dela bensinkostnaden och åka med :D

Jag är i Kanada just nu men hade tänkt köra säsongavslutningen i ett soligt Åre. Jag har dock förstått att skidbussarna och även liftarna i björnen kommer att sluta gå 15 april – precis när jag har tänkt komma upp.
Utan bil och så blir det klurigt värre att ta sig in till systemet för att åka, så det vore det kanon om det var någon som kommer att åka till centrala Åre under morgonarna – så hade det löst alltihop. Hade verkligen varit grymt kul å vara med på säsongsavslutningen i ett förhoppningsvis slaskigt och soligt Åre!

Så om det är någon med bil i björnen i April som är sugen att minska bensinkostnaderna lite grann så är jag jätte intresserad – ha det kanon!

Skidbussarna fortsätter trafikera Björnen, Tegefjäll och Duved även efter 15 april. Så har det varit tidigare år i alla fall. Brukar komma en ny tidtabell för de sista två veckorna.

det hade ju verkligen varit kanon, jag vet att det brukar vara så men har du hört rykten om att det verkar bli så även i år? För jag mejlade skistar och de sa att förra året gick bussarna till sista maj men att de i år sbara skulle gå fram till och med mitten av april!? :) Men jag kan ju inte låta bli att hoppas!

När jag har frågat Skistar i år har jag fått olika svar - eller inget svar - varje gång. De verkar inte veta själva/inte ha bestämt sig.

Strålande! :D Synd bara att den sista tillbaka till Björnen går redan klockan 3 med tanke på att liftsystemet är öppet bra mycket längre. Men, men gött som tusana tt de kör bussar i alla fall! :D

Tillbaka
Topp