Bila ner för en säsong i Alperna

Johannes95

Ny medlem
Hej! Jag är en 20 årig kille som verkligen vill ut och resa och tänkte en säsong i Alperna lät lockande (första gången!). Från början var det meningen att jag skulle åka ner med två kompisar... Nu verkar de dock inte vilja (för dyrt osv.) men jag ger inte upp hoppet bara för det :)

Specifik plats är inte riktigt bestämt men är mest inne på Österike (StAnton, Zell am see mm.).

Nu är det så att jag tänkte ta bilen ner vilket öppnar upp för åtminstone tre till som jag kan plocka upp på vägen ner :) (bor I dalarna). Letar isåfall efter roliga kamrater som inte ballar för fest men som ändå är ansvarfulla.

Då det blir min första säsong vill jag gärna ha tips på hur man hittar jobb och boende samt massa mer.

Älskar vintern och att åka snowboard. Ser fram emot mycket tid I backen men också lite jobb (några dagar I veckan). Man får inte heller glömma bort allt festande :P

Vill gärna ha tips och förslag samt om några vill följa med ner!? Har läst runt en del om att säsonga I alperna men vill gärna ha mer kunskap.

Mvh Johannes

Verkar som att vi vill samma sak när det gäller åkning, jobb och festande!! Jag och min tjejkompis är väldigt intresserade av att boka två platser i din bil ;) vi är dock också förstagångssäsongare så det blir en ny erfarenhet haha!

När hade du tänkt åka och under hur lång period? :)

Hallå
@Matildestahl

Kul att vi vill samma sak ;)

Tänkte åka I slutet av November och sen får man se men förhoppningsvis ända In I april :)

Håller på att titta på boende men eftersom vissa får det genom jobbet så känns det lite osäkert.

Både jag och min kompis jobbar fram till jul så tyvärr kan vi inte åka förrän dess... inga planer på att åka lite senare? ;)

Senast ändrad:
Vill helst åka så tidigt som möjligt ;) lättare med jobb och sånt. men annars hade det varit kul :)
Har själv typ sagt upp mig på mitt nuvarande jobb fast dem vill ha kvar mig...

Har skickat ett melj till turistbyrån angående säsongsboende.

Hej! Jag och min tjejkompis tänkte dra ner till mayrhofen i slutet på november/början på december. Det blir också vår först säsong så mycket nytt, håller på att leta boende. Hör av dig om det finns platser kvar och när du vet vart du ska! :)

Tja! Jag och två andra tänker dra ner till bad gastein i början av december. Vi är också första säsongare men kan vi bidra med bensinpengar, körhjälp och ett riktigt glatt humör om du har plats i bilen! :)

murdi sa:
Hej! Jag och min tjejkompis tänkte dra ner till mayrhofen i slutet på november/början på december. Det blir också vår först säsong så mycket nytt, håller på att leta boende. Hör av dig om det finns platser kvar och när du vet vart du ska! :)
Hej! Inget bestämt än men har mest varit inne på StAnton. Men som sagt inget står skrivet I sten än :)

Har inte hört mycket om Mayrhofen. Hur är det att skaffa boende osv?

Kontakta mig gärna via PM eller facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=100006165469476

Grensis sa:
Tja! Jag och två andra tänker dra ner till bad gastein i början av december. Vi är också första säsongare men kan vi bidra med bensinpengar, körhjälp och ett riktigt glatt humör om du har plats i bilen! :)
Hallå! Bensinpengar tar jag för givet (även om det inte borde bli jättemycket om man delar upp det) Körhjälp är dock ett plus och ett glatt humör ännu mer :)

Hör gärna av dig via pm eller Facebook som du ser högre upp :)

/ Johannes

Senast ändrad:
Vi började leta igår men har inte fått napp, eller det finns ett ställe men det är rätt dyrt och har hört en del dåliga grejer om det, men i värsta fall så får det bli där!

Självklart så hjälper vi också till med pengar, jag har körkort och båda bidrar med glatt humör och bra spellistor ;)

Kolla in biltåg från Hamburg till Lörrach med autozug:
http://www.dbautozug.de/autozug-se/resmal

Perfekt när man ska säsonga i Frankrike eller Schweiz. Bokar man i tid blir det billigare och definitivt skönare än att köra hela vägen.

Mitt tips är att säsonga i Val Thorens:
Världens största skidsystem = man får aldrig tråkigt
Europas högsta skidort = alltid snösäkert
10+ svenska artister som kommer ner och lirar på Panda = bra fest

Tillbaka
Topp