Bilder med fokus på åkarens bandana.

• Trådstartare Trådstartare VLY
  • Start datum Start datum

VLY

Ny medlem
Jag håller på med ett projekt på företagsekonomin i skolan, som går ut på att starta egna företag, utan att starta upp dem på riktigt. Alltså bara beskriva hur man skulle gå till väga, fram tills att man startar. Och därför behöver vi göra noggranna beskrivningar om vad företaget står för, och vilka produkter man tänker sälja.
Mitt företag säljer bandanas, med idén om att åkaren själv ska få ge önskemål om hur bandanan ska se ut, som vi senare tar i tryck, och producerar enligt åkarens önskemål.

Nu kommer frågan, om det är någon som har bra och seriösa bilder på skid/snowboardåkare med bandana, så skulle jag gärna vilja att ni länkar dem här. För det är GALET svårt att hitta lite mer seriösa bilder, och det skulle behövas några bilder i avsnittet där man beskriver produkten.

EDIT: Eftersom det nu inte verkar vara så att någon har några bilder, så kan den som vill vara med på bild i mitt arbete langa en bild på sig själv, om man nu har bandana på sig.

Senast ändrad:
bra ide viktoria!
hoppas du hittar nån snäll skidpojk som vill dela med sig! jag har tyvär ingen..

Du skulle kunna göra såhär i PS:
Ta en bild.
Kopiera lagret.
Lägg på blur på det övre lagret.
Sudda bort blurren från övre lagret.

Voila!

jag kan skicka lite bilder till dig Viktoria. Hoppas att ledningen här på fr nöjer sig med detta svaaaaar

Så du sitter o skriver en affärsidé. Har gjort några sånna jag med...

Kommer idéen i sig att bedömmas? För ur ren tillverkningskostnadsperspektiv så blir de dyrt att tillverka enstaka bandanas, dvs säga. Varje bandana kostar mycket att tillverka o ett högt pris är ett måste.

Men idéen låter spännande o bra. Kan du komma över det ev. tillverkningspriset så har du nog ett MVG ;)

Nej idén kommer inte att bedömas för sig, man fick välja vad man ville. En annan i klassen har t.ex. som mål att skapa en "Donken-bil" istället för Hemglass.
Så jag tror inte att just idéerna är det mest seriösa i uppgiften.
Men de kommer nog bedöma idén ur ekonomisk synpunkt så man får väl hyra in sig på nåt billigt tryckeri. (;

Senast ändrad:
Okej, men du förstår vad jag menar med att de blir dyra att tillverka va ? De fasta kostnaderna kan inte spridas över ett stort antal bandanas då du bara har säljer individuella modeller..

Men som sagt, det låter som en bra idé. Lycka till! ;)

Viktoria-L sa:
Jag håller på med ett projekt på företagsekonomin i skolan, som går ut på att starta egna företag, utan att starta upp dem på riktigt. Alltså bara beskriva hur man skulle gå till väga, fram tills att man startar. Och därför behöver vi göra noggranna beskrivningar om vad företaget står för, och vilka produkter man tänker sälja.
Mitt företag säljer bandanas, med idén om att åkaren själv ska få ge önskemål om hur bandanan ska se ut, som vi senare tar i tryck, och producerar enligt åkarens önskemål.

Nu kommer frågan, om det är någon som har bra och seriösa bilder på skid/snowboardåkare med bandana, så skulle jag gärna vilja att ni länkar dem här. För det är GALET svårt att hitta lite mer seriösa bilder, och det skulle behövas några bilder i avsnittet där man beskriver produkten.
haha jag fick xakt samma uppgift i skolan idag ja me...

vad menar du med fokus på åkarens bandana? typ att det är mer än när bild typ som min visningsbild? alltså att det är närbild på ansiktet med bandana på eller hur?

porky sa:
vad menar du med fokus på åkarens bandana? typ att det är mer än när bild typ som min visningsbild? alltså att det är närbild på ansiktet med bandana på eller hur?
Jag menar mest att man ska se att åkaren har en bandana, och det gör man ju på din visningsbild så det är bara att langa vilka bilder som helst i princip.

Senast ändrad:
okeej, ja letade lite nyss men hade tyvärr inga, pga att ja har typ ny data så inga bilder här;/ sry,
men men good luck med letandet.

photolarge.php

har bilder på när jag har på mig bandana. men åkte tyvärr it snowboard medans dom togs.

Tillbaka
Topp