Biliga kona cyklar

Radix_Lecti

Ny medlem
Biliga kona cyklar
Tjena, ska skaffa en ny cykel i sommar och funderar på en kona shred eller scrap(beroende på priserna) vet nån nåt bra och billigt ställe man kan köpa från?
Är det nån idê att skicka efter från USA eller blir det lika dyrt ändå?

Biliga kona cyklar
Beställer du från USA tillkommer Moms och tull !Alltså köper du en scrap för 7000 i USA får du betala 25% mer vilket blir 8750.Så köp från nått land som e med i EU eller bäst av allt.Ifrån sverige:)

Biliga kona cyklar
Köpte en Kona i höstas och då berättade försäljaren att cyklarna prissätts lika i hela Europa. Min cykel beställde butiken från England. Men det går säkert att hitta realiserade cyklar, håll ögonen öppna bara.

Biliga kona cyklar
Ok men i vilka affärer i sverige kan man köpa dom då? jag bor i falun och här är de ingen som säljer kona cyklar vad jag vet. Vad heter affärerna där ni köpte era och vart ligger dom?

Biliga kona cyklar
ni som int beställt från usa behöver ju inte förklara hur det är... jag köpte min drop off etta där och jag åkte inte på tull eller moms... Om jag skulle va du skulle jag köpa en i usa lätt. fast ingen kona. specialized ska det vara...

Biliga kona cyklar
ETR2458: att du inte åkte på någon tull eller moms kan vara en ren slump, det flesta som handlar från utlandet åker på både tull och moms. sen finns det nåt sorts avtal att om man handlar utanför EU så ska man slippa skatt, men det är ju en annan femma.

men om du tänker på att köpa från usa, räkna att du får betala både tull och moms.

Biliga kona cyklar
Jag köpte en Kona hos Pedalogerna -99 för att de var billigast. Har varit där varje år sen dess och fått den servad gratis. Sjukt bra service.

Biliga kona cyklar
Jag köpte min Stinky i Usa i oktober i fjol och det var inga problem att få hem den. Jag tog och cyklade på den så den blev lite smutsig (ca 10 min ) och stopppade ner den e en stor kartong. Fick ett kvitto av butiken (wheelsworld.com) på att cykeln var begagnad och det var inga problem i tullen. SÅ längen cykeln e "begagnad så slipper man tull.
Är dom sen schysta killr i butiken så kan du även slippa skatta för hojen när du köper den Ca 7 %.
Det enda stället som kan krångla lite e flygbolaget när du ska ta ombord din hoj. Se till att ha lite övrigt bagage och var trevlig det löser det mesta. Eller ring å kolla med bolaget i förväg.

Betalade 15500:- för min 05 Kona stinky dee lux i oktober i fjol. Lite skilnad mot i europa.

Tillbaka
Topp