Billig resa

Billig resa
jag går rakt på sak och undrar hur ni som kirrar kalas resa till alperna under 5000kr går till väga?
alla tips är välkomna, länkar lika så =)
jag har sökt lite i forumet men inte hittat nått som gett tillräckligt med kött på benet.
tack på förhand //ludde

Billig resa
jag och min tjej ska åka till St Anton 19/1 och vi betalar 4200:- med försäkringar boende resa osv plus att vi fick betala för extra transfer från nyköping till malmö.

Vi bor 75 meter från liften och typ 300 från centrum för detta pris.

Hör med lion alpin.

// hellberg

Billig resa
Så här mycket kostade vår nyårsresa 2006 till Chamonix:
Flyg med Swiss Air 2006-12-30 till Geneve, 1360 kr, bokat i början av juli (nu kostar biljetterna 4000 kr..)
Boende i Sud 5-bädds studio (vi är fyra) 2000 kr var, bokat i september via Ingrid International (fanns boende för 1500 kr om man vill bo väldigt trångt)
Totalt: 3360 kr exkl liftkort, mat och transfer

Men då gäller det att vara ute i tid....

Billig resa
Visst går det att fixa en resa under 5.000:-
Kolla den här tråden;
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=30272

Exempel på resa till Engelberg:
Du säger inte varifrån i Sverige du vill flyga ifrån, men låt oss säga att du kan flyga från Stockholm med Ryan Air, nåja nästan, Skavsta (Nyköping)

Skavsta - Frankfurt tisdag - tisdag 13 - 20/2: 520:-
Skidfrakt (enhetspris så knö in allas lagg/brädor i samma fodral) 500:-
Hyrbil: 2.322:- (går att få billigare om ni har is i magen och väljer bort självriskreducering, vilket jag inte skulle göra...)
Bensin: 600:-
Boende i Engelberg: cirka 4000:- (räkna med att bo utanför stan)
Liftkort: 260 CHF (260 x cirka 6:-) 1.560:-

Summa: 3.545:- per person
Kvar att äta för: 455:- eller 75:-/dag. Det funkar faktiskt om ni stannar på ett stort varuhus i Tyskland på vägen ner och köper på er all öl och mat ni ska ha på plats...

Lycka till och ha det riktigt gott!

Billig resa
4 pers i bilen, ~1500:-/skalle för soppa/färja/bro
Boende på sunkhak, ~16 euro natten, Ytterligare 1100:-
Liftkort ~1500:-

Gröt/tonfisk och pasta ~25:-/dygn, 175:- för en vecka

Vykort till mamma och pappa inkl porto 1 euro.

Kvar till sprit: 715:-, vilket på mpreis räcker till 7 helrör jeltzin, eller 3 helrör jeltzin och 8 backar schwachter 33:or. Vilket onekligen torde vara fullt tillräckligt...

Billig resa
tackar för alla svar =)
backside: helt rätt vi e från sthlm.
det får ju kosta mer än 5000 men, jag vart lite paff när en del skriver att dom kirrat en alp resa för 2000 spänn, och man själv hur mycket man än letar knbappt kommer under 5000.

Billig resa
Jag Pröjsar 5100 Kr Till Val Thorens Och Då Ingår:
Boende I 7 Nätter
Bussresa Till Val Thorens
Liftkort För 7 Dagar

Fan Vad Gött Kolla På Lionalpin

Billig resa
Nortlander har tur och retur med buss för 1645:- till frankrike =) liftkort: 1500:-, boende: 1000:- per skalle. EFter detta ligger du på cirka 4000.. Med massa pengar över till det som är lagligt att dricka där nere i tidig ålder ;)

Tillbaka
Topp