Billiga men bra skidkläder?

Stalo

Ny medlem
Hejsan!
Jag är helt ny här så ni får ursäkta eventuella fel.

Min fråga är: Kan ni tipsa om billiga skidkläder? Med billiga menar jag till exempel ett par byxor under 700 kr.
De ska självklart vara så bra de kan vara. Andas & vara vattenavstötande. Tejpade sömmar & ventilation på benen.
Jag har googlat runt i flera dagar nu & fastnat för ett par byxor från Wed'ze hos Decathlon eller ett par från Cox Swain.
Har ni någon åsikt om dessa märken? Cox Swain är helt nytt för mig. Någon som har erfarenhet av dem?

Tack på förhand!

Maxen99

Medlem
Jag skulle säga att du bör kolla på beggade grejer, då får du mer för pengarna(oftast). Det brukar finnas mycket fina grejer här på köp och sälj.

klassy

Aktiv medlem
Ska det vara så billigt så håller jag med Maxen99, här ovan, köp begagnade grejer.

Är oerhört skeptisk på att du ska få tag på nya grejer som är "bra" för en liten slant.
Skidkläder är dyrt, men man får vad man betalar för, som i de flesta andra kategorierna också.

Stalo

Ny medlem
Tackar för tipsen!
Jag ska hålla ögonen öppna på begagnadfronten.
Nytt skulle vara lättare att hitta då jag är 2 meter & 110 kg, & sååå bra grejer kanske jag inte behöver.

Alfakrull

Aktiv medlem
+1 på begagnat, mer för pengarna och bättre för miljön

Men det kan kanske ändå vara värt att kolla in clwr:s rea

Stalo

Ny medlem
Absolut, begagnat är nog bäst, men urvalet blir ju mindre.
Colour Wear upptäckte jag idag faktiskt, de verkar ha bra grejer.
Tack för tipset!

Stalo

Ny medlem
Hmm, Stellar kanske inte riktigt går under kategorin "billiga". ;)
2500 för ett par byxor är i vart fall mer än jag hade tänkt lägga.
Hur som helst; det blev ett par från Colour Wear. 600 spänn på rean. :)

Tack för tipsen & hjälpen!

klassy

Aktiv medlem
Stalo sa:

Bra köp! Ha det så kul i backen!

Köp Norröna Trollveggen nästa gång ;-)
12 000kr :-0

Senast ändrad:

Skatt

Medlem
Även om tråden verkar ha löst sig tänker jag att jag måste tillföra något.

Stadiums Everest kläder är faktiskt riktigt bra. Jag har haft en jacka och ett par byxor (olika säsonger). Jackan fastnade jag i en ankarlift med och dragkedjan gick sönder, blev överkörd och rev upp ryggen. Men den funkade faktiskt alltid riktigt bra. Jag tror att jag betalade typ 1200 för den vilket är helt okej (det kanske inte är lika bra som begagnat men ändå).
Byxorna är däremot dem bästa jag haft, tålt stora mängder spöregn utan att bli genomblöta, sitter skönt och har inte slitits sönder längst ner. Betalade 1000 för dessa. Dem använde jag senaste säsongen och kommer att använda kommande säsong också.
Som sagt så får man mer för pengarna begagnat och på reor, men Everest är imo helt klart ett bra alternativ.

Stalo

Ny medlem
klassy sa:
Stalo sa:

Bra köp! Ha det så kul i backen!

Köp Norröna Trollveggen nästa gång ;-)
12 000kr :-0
Tackar! Ska hämta ut dem imorgon, sedan är det bara att vänta på att den förbannade sommaren tar slut. ;)
Bara 12 000:-? Som hittat! För det priset antar jag att de är guldpläterade. ;)

Stalo

Ny medlem
Skatt sa:
Även om tråden verkar ha löst sig tänker jag att jag måste tillföra något.

Stadiums Everest kläder är faktiskt riktigt bra. Jag har haft en jacka och ett par byxor (olika säsonger). Jackan fastnade jag i en ankarlift med och dragkedjan gick sönder, blev överkörd och rev upp ryggen. Men den funkade faktiskt alltid riktigt bra. Jag tror att jag betalade typ 1200 för den vilket är helt okej (det kanske inte är lika bra som begagnat men ändå).
Byxorna är däremot dem bästa jag haft, tålt stora mängder spöregn utan att bli genomblöta, sitter skönt och har inte slitits sönder längst ner. Betalade 1000 för dessa. Dem använde jag senaste säsongen och kommer att använda kommande säsong också.
Som sagt så får man mer för pengarna begagnat och på reor, men Everest är imo helt klart ett bra alternativ.
Jag tror oxå att Everest duger gott åt de flesta. För mig hade de antagligen dugit mer än väl.
Men, så är man ju lite nördig/fåfäng & vill gärna ha något lite "coolare".
Jag känner en gammal elitcyklist som nu mera bara köper Decathlons egna cykelkläder.
Inget han kanske får massa imponerade blickar för, men de kostar en spottstyver & är av bra kvalitet (enligt honom). Så billigt är inte alltid lika med dåligt.

jadeK2

Medlem
Varför beg kläder. AVSTÅ .
Nu ska vinter kläder å mm fram i butikerna,fjolårets kläder kommer på rea . Jag köpte mina peak byxor i Gbg för 900 sek.

Senast ändrad:

Emilcede

Medlem
Kan rekommendera starkt Barkarby Outlet i Stockholm. Köpte både min jacka och byxa därifrån. Av märkena Peak Performance skal byxa (1000 kr) och Norröna Lofoten Gore tex jacka (2000kr) . Båda var på 60 % rabatt.

Telemarkisten

Ny medlem
Även jag lägger in ett tips om Barkarby Outlet i Stockholm om man bor i närheten, dom har butiker i alla dess typer Haglöfs, Norröna, Peak, Bergans. Man kan komma riktigt billigt undan om man letar rätt!

Topp