Billiga (rea) bindningar

Emmis

Aktiv medlem
Billiga (rea) bindningar
hej i sommarvärmen!
Råkade köpa mig ett par begagnade puderskidor o står nu utan bindningar.. tänkte hitta nått bra o billigt på rea. Eftersom skidorna var i princip gratis lägger jag inte 3papp på bindningar. Så har nån sett nått fynd på nån sida? 115 i midjan, både alpin, hybrid och pin funkar. Eller har du nått du vill sälja?

Senast ändrad:
Billiga (rea) bindningar
Eftersom skidorna var gratis, då har man råd att lägga tre papp på bindningarna. Man kan behålla bindningarna sen man ska bli av med skidorna. Annars har jag ett par Duke EPF som jag kan byta mot en back öl.
Har även ett par Jester för samma pris.

Billiga (rea) bindningar
Inte ovanligt att butiker har några riktigt bra bindningar (läs äldre racebindningar) som blivit över och glömts bort för att sedan återfinnas några år senare. Är det något som kan passa är det bara att skjuta ett mail till ett par butiker.

Billiga (rea) bindningar
Eftersom skidorna var gratis, då har man råd att lägga tre papp på bindningarna. Man kan behålla bindningarna sen man ska bli av med skidorna. Annars har jag ett par Duke EPF som jag kan byta mot en back öl.
Har även ett par Jester för samma pris.
Nå riktigt gratis var de inte, men tillräckligt billiga (o repiga) för att inte ta hem dem. Allt är realtivt. Skulle väl nog ha råd att köpa både nya lagg o bindningar på fullpris men nu hade jag redan 3 par fungerade skidor så domhär hamnade utanför budget kalkylen, för användningen typ 2 dagar i året kan jag inte riktigt rättfärdiga det... Lägger ett pm
Sport-Bittl har Tyrolia Attack 14 GW för 108€, Griffon för 138€...
tyrolian var ju billig, den hade jag missat…😁 får man tryckt in 110 på 115 lagg månne?

Billiga (rea) bindningar
Inte ovanligt att butiker har några riktigt bra bindningar (läs äldre racebindningar) som blivit över och glömts bort för att sedan återfinnas några år senare. Är det något som kan passa är det bara att skjuta ett mail till ett par butiker.
De kunde jag också göra, har även fiskat i ett par fb-grupper. Är övertygad om att nånstans finns ett ”fynd” speciellt nu off-season

Billiga (rea) bindningar
tyrolian var ju billig, den hade jag missat…😁 får man tryckt in 110 på 115 lagg månne?
Lätt, som grund regel så skulle jag säga att bromsar funkar typ 8mm bredare. Fram monterar du eller har skidor med lång radie (rak form) så blir det ännu mer. Och man kan alltid böja ut om det inte passar.

Hamnar man mellan stopper bredder så tar man alltid den smalare

Tillbaka
Topp