Billigast

Kjorling

Ny medlem
Billigast
Vad är billigast att säsonga av Canada/USA eller Alpländerna... Förstår själv att resan är lite dyrare till Canada å USA men hur är det med maten och boende å så..

// Daniel Kjörling

Billigast
tjena!
beror nog helt och hållet på om du väljer att åka till en "populär" by eller inte. var i val d`isere förra året och är i whistler nu. mat och boende är mycket billigare här (kan ha berott på tur i o f s). däremot tillkommer ju liftkortet som är mycket dyrare här och flygresan då. så en säsong här och en i val d`isere går på ung. lika mycket. tror att man kan komma riktigt billigt undan om man åker till nåt litet ställe här i canada. annars har jag hört att österrike är billigt som fan. tror jag provar det nästa gång jag gör säsong. ha det goo!

Billigast
GuleBjorn, vad i Österrike är "billigt som fan"?
Jag försöker få med familjen på en alpresa nästa vinter så jag letar lite prisinfo bl.a.

Billigast
Jag bummade i Ischgl förra säsongen o då räknade vi ut att matkostnaden för 3 månader gick på ca 17kr/pers/dag!!!

Boendet gick på ca €10/pers/natt.....

Det kan man kanske säga är billigt?? Så utan tvekan skulle jag säga att alperna blir billigare...framförallt om man har möjlighet att ha bil där!
Det hade vi o bodde därför en bra bit utanför Ischgl i en liten by ca 13km dörifrån!

///Sn0wRider

Billigast
Skulle säga att det beror mycket på valutakurserna. Dollarn kan ju skilja en hel del. Är man borta länge så har det ju stor inverkan.

Billigast
17kr/pers/dag låter ju väldigt billigt, men boende kostnaden måste ju bero på att det är så långt ifrån Ichgl.
Tack för infon i alla fall.

Billigast
Jag säsongade också i Ischgl förra säsongen (i samma grupp som Snowrider) och jag kan bekräfta att maten är väldigt billig där. Det bygger iofs på att man kan ta sig Hofer i Landeck och handla. Det är inga problem, även om man inte har ngn bil. Se bara till att bo någonstans nära huvudvägen så att man enkelt kan ta bussen (ingår i säsongskortet). Det är också en fördel att bo inom täckningsområdet för Ischgls skidbuss. Det är gratis att åka postbuss också, men skidbussen går klart oftare.

Inne i själva Iscghl är dock prisläget klart annorlunda. Troligtvis bland de dyraste ställena i hela Österrike. Förra säsongen var det ingen säsongare som bodde i Iscghl (inkl randområden) utan att jobba. Det är rejält dyrt. Runt 40 Eur per natt för de allra billigaste alternativen. Jobbar man är det ju en annan sak, men ska man bara åka kan man nästan glömma att bo inne i huvudbyn (om man nu har ekonomiska begränsningar förstås).

Tillbaka
Topp