Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hej, vi är några killar som tänkte fara ner till alperna för första gången.. vad är det som gäller om man vill hålla det billigt men ändå bra åkning..? Buss är nog det som är aktuellt.
Kan klart rekommendera UCPA. Då får ni en resa med allt inkluderat! Och då menar jag allt.. Det är en perfekt "första gångs tripp". Ni får resa med sovbuss, boende, liftkort, skidlärare (guide), helpension (alla måltider), samt utrustning om ni inte vill släpa med eget..
Ett annat tips är att kika på Sportresors "Snöklipp". www.sportresor.se
Det är ioförsig ospecat boende, men va f-n, man ska ju åka skidor....
Dom har även lite rabatter på boka tidigt & förköp på liftkort.
jag åkte med Sportresor förra säsongen till Saalbach. Då var det ett gäng trevliga norrlänningar som hade köpt sig snöklippet. Dom hamnade på ett av Saalbachs finaste penisonat. Som jag har förstått det så hamnar man på nåt av de boenden Sportresor har på den aktuella orten. Man får det som inte blivit bokat alltså. Har man tur så hamnar man på nåt flådigt ställe. Fördelen med Sportresor är ju att du inte hamnar på nåt skitställe iaf. Näe, sportresor var helt ok. Men flyg istället för buss. Skiljer nästan inget i pris men är såååå mkt bekvämare..
Ja o min polare åkte i våras med Sportresors "snöklipp"
Alltså ospecat & vi fick värsta grymma hotellet....
Det låg ioförsig lite utanför centrum, men det gick ett skidspår utanför.
Vi betalade typ en 3:dje del att dom andra svenskarna på hotellet, så vi var nöjda.
Ska ner i Januari & ska även då bo ospecat...
Försök undvika bussresa, jag har åkt buss till alperna en gång... det var sista gången. Det är fruktansvärt tråkigt och det tar tid, tid ÄR som bekant pengar.
Man kan ta bilen, det tar ~24h, kostar 1000:-/pers om man är fyra som delar på bensin. Boende kan man fixa för 2000/pers/vecka om man är fyra. Beroende på bilens storlek får man plats med mycket, eller skitmycket packning. Man får dessutom så många skiddagar man vill och det blir billigt.
Man missar dock eventuella pistvisningar och andra "jippon".
...annars skulle jag nog också föreslå UCPA. jag har inte provat själv, men jag har aldrig hört annat än gott om det av de som har provat.
Bil till alperna vid en kortare vistelse?
Mycket tveksamt. Möjligen om man bor i sydsverige. Men det är lätt att lura sej på kostnaderna.
Skall resan ske mars april ok men i januari nej nej.
Den som någon gång fastnat i olycksköer på autobahn, tar flyget nästa gång.
Gelendesprungs tidsangivelse 24 timmar håller från mellansverige om inga körer på autobahn uppstår. Passera aldrig, säger aldrig Munchen mot Kufstein en fredag eftermiddag. Då går det fortare att gå.
1000 :- per näsa är litet väl optimistiskt. bara soppan för 400 mil går ju på 4000:- Sen kan man ju inte simma över sundet. Färjorna kostar olika beroendee vilken man tar. Bekvämast o dyrast är GTB-Kiel. Näst bäst Trelleborg-Travemunde. Längst och billigast Röby - Puttgarede. Ett alternativ till Österrike är via gamla DDR. Via färjorna till Rostock.
Går resan mot Frankrike tillkommer kostnaden för transit i Schweiz och ganska stora motorvägsavgifter.
Vid en längre semester uppväger naturligtvis nackdelarna fördelarna och eget fordon en välsignelse.
Men då uppstår nästa problem.
Vissa orter i Frankrike Tignes tex. är det parkeringsförbud i hela orten, och parkering i garage kostar skjortan.
Mitt råd köp en billig flygstol. Hyr en bil.
Eller åk med UCPA