Bindingar?

Jag_e_en_sol

Ny medlem
Bindingar?
hej jag har sett att många kör med såna gammla bindingar som fanns på skidor för några år sen.. det är INTe RACING bindingar . det e gammla skit bindingar.. är det bra för dom är lätta eller varför kör folk med såna på deras twintips.

Bindingar?
Bäste TCL!

Den enda väsentliga förändringen som skett på alpina bindningar de senaste 5-6 åren är att flera skidtillverkare försett sina skidor med speciella bindningsfästen. Detta kan vara av "railtyp" eller integrerad platta med förborrade hål eller någon annan typ av fästen.

Förutom just detta skiljer sig inte årets bindningar märkbart från modellerna för några år sedan. Skulle du kunna utveckla din frågeställning?

MVH/MM

Bindingar?
alla små jibbers-kidz är väl så fattiga så att dom inte har annat att ta till. binningar äldre än 5 år kan man kalla gamla skitbindningar faktiskt om dom inte legat omonterade i asken hela tiden. äldre än 10 glöm det. farligt barn, men visst det är er bergravning.....

Bindingar?
Lite gåtfullt faktiskt. Är det inte bara vanlig recycling helt enkelt? Vikt? Salomon hade en 14-bindning i komposit för några år sen. Misstänker att dom hade kort livslängd, men lätta var dom ...nog, tror jag!

Vill bara poängtera att bindningar som används mycket och våldsamt är färskvara. Byt ofta hellre än att flytta dom från par till par (jag kränger mina ihop med laggarna oftast). Håll dom annars rena, fina och välansade. Skruva inte åt dom överhårt, kolla förspänningen och funktionen då och då.

Och se, edra knän skola leva att fajtas en dag till!

/A

Tillbaka
Topp