jarnebring
Aktiv medlem
Bindning + 0,5 cm
Är det någon testat att flytta sig fram från center? Tittar nämligen på en ny pjäxa vilket skulle innebära 4-5 mm kortare BSL, så jag skulle hamna lite fram. Är det märkbart?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
2,5 mm? Vad missar jag?andjo024 sa:Om pjäxan blir 5mm kortare borde centrum flyttas häften av det framåt, dvs 2,5mm. Jag tror inte du märker det,men man vet aldrig![]()
Antag att du endast kan justera bakdelen på bindningen, kan du justera fram också borde väl inget problem finnas? Pjäxan borde minska i storlek både fram och bak, dvs centrum på pjäxan är konstant och längden minskas i båda ändar. Jag kan ha varit lite snabb och antagit att dem minskar lika mycket både fram och bak men det kan givetvis var lite skillnad. Med mitt antagande blir den totala längdskillnaden, 5mm, uppdelad med hälften fram och hälften bak, 2,5mm. I och med att framdelen på bindningen är fast monterad, enligt antagande ovan, flyttas centrum endast fram den bit som pjäxan blir kortare i fronten. Här kan mitt förra inlägg brista om all längdändring sker i tån, dvs avstånd från markering på pjäxan till hälen är oförändrad på gamla och nya pjäxor.jarnebring sa:2,5 mm? Vad missar jag?andjo024 sa:Om pjäxan blir 5mm kortare borde centrum flyttas häften av det framåt, dvs 2,5mm. Jag tror inte du märker det,men man vet aldrig![]()
Du har förmodligen rätt.andjo024 sa:Antag att du endast kan justera bakdelen på bindningen, kan du justera fram också borde väl inget problem finnas? Pjäxan borde minska i storlek både fram och bak, dvs centrum på pjäxan är konstant och längden minskas i båda ändar. Jag kan ha varit lite snabb och antagit att dem minskar lika mycket både fram och bak men det kan givetvis var lite skillnad. Med mitt antagande blir den totala längdskillnaden, 5mm, uppdelad med hälften fram och hälften bak, 2,5mm. I och med att framdelen på bindningen är fast monterad, enligt antagande ovan, flyttas centrum endast fram den bit som pjäxan blir kortare i fronten. Här kan mitt förra inlägg brista om all längdändring sker i tån, dvs avstånd från markering på pjäxan till hälen är oförändrad på gamla och nya pjäxor.jarnebring sa:2,5 mm? Vad missar jag?andjo024 sa:Om pjäxan blir 5mm kortare borde centrum flyttas häften av det framåt, dvs 2,5mm. Jag tror inte du märker det,men man vet aldrig![]()