PalmS
Medlem
Bindning med inbyggt wobbel? Look Xpress
(Edit: Löst med rejälare förspänning och annan tolkning av skalor.)
Frugan som p.g.a. små barn börjat åka skidor istället för främst bräda har begåvats med sitt första egna par.
Hurra! Kanske.
Rossignol Nova Pro ser för övrigt ut precis som Nova 4, men heter i en norsk butik Nova 2 Pro. Nybörjar-pro? Kanske för att en stor kedja ville ha ett eget coolt namn som inte går att använda prisgaranti på?
Det fascinerande är dock bindningen.
Det är oerhört enkelt att sätta fast dem i de förmonterade skenorna.
Rekommenderas starkt till den som snabbt vill packa upp och montera en hyrflotta före lunch!
Som bonus är det lätt att flytta hela bindningen för att prova olika lägen på skidan.
Frågan är dock om den kan rekommenderas på fler vis.
Det är ett fascinerande stort spel mellan själva bindningen och spåret. Pjäxan må sitta klanderfritt väl i bindningen, men borde inte bindningen sitta minst lika väl i... resten av bindningen, som i sin tur sitter fint i skidan?
Se film på vickande bindning med trött skidmontör.
Acceptabelt?
Vanligt?
Märks nog inte?
Går att åtgärda på något vis för de som är mer vana?
Är det ens vettigt att använda de ännu enkelt returnerbara skidorna?
Är detta vad de menar med att bindningen har bra stötdämpning?
Jag förstår ju att det är en testad och beprövad produkt, men det ger en dålig magkänsla.
Jag åker telemark sedan många år och tycker inte att det är konstigt med några extra frihetsgrader, men ser dem ogärna på detta vis.
Tacksam för moraliskt stöd i denna ostadiga tillvaro!
Frugan som p.g.a. små barn börjat åka skidor istället för främst bräda har begåvats med sitt första egna par.
Hurra! Kanske.
Rossignol Nova Pro ser för övrigt ut precis som Nova 4, men heter i en norsk butik Nova 2 Pro. Nybörjar-pro? Kanske för att en stor kedja ville ha ett eget coolt namn som inte går att använda prisgaranti på?
Det fascinerande är dock bindningen.
Det är oerhört enkelt att sätta fast dem i de förmonterade skenorna.
Rekommenderas starkt till den som snabbt vill packa upp och montera en hyrflotta före lunch!
Som bonus är det lätt att flytta hela bindningen för att prova olika lägen på skidan.
Frågan är dock om den kan rekommenderas på fler vis.
Det är ett fascinerande stort spel mellan själva bindningen och spåret. Pjäxan må sitta klanderfritt väl i bindningen, men borde inte bindningen sitta minst lika väl i... resten av bindningen, som i sin tur sitter fint i skidan?
Se film på vickande bindning med trött skidmontör.
Acceptabelt?
Vanligt?
Märks nog inte?
Går att åtgärda på något vis för de som är mer vana?
Är det ens vettigt att använda de ännu enkelt returnerbara skidorna?
Är detta vad de menar med att bindningen har bra stötdämpning?
Jag förstår ju att det är en testad och beprövad produkt, men det ger en dålig magkänsla.
Jag åker telemark sedan många år och tycker inte att det är konstigt med några extra frihetsgrader, men ser dem ogärna på detta vis.
Tacksam för moraliskt stöd i denna ostadiga tillvaro!
Senast ändrad: