Bindning till Burton Baron

• Trådstartare Trådstartare Verifier
  • Start datum Start datum
V

Verifier

Guest
Tjenare

Har precis fått hem min Burton Baron från Blue-Tomato.
Så nu är det dags för bindning.

Fråga 1: Funkar det med vilken binding som helst, eller har olika märken olika fästen?
Fråga 2: Var rekommenderar ni för bindning?

1. Det funkar med vilken bindning som helst som har discar som passar Burtons egna hålmönster. Detta gäller i stort sett alla bindningar på marknaden så det blir nog inga problem.

2. Jag rekommenderar ett par Flux Advance http://www.flux-bindings.com
Det är en stabil bindning som ger grym respons vid höga farter och strapsen är de skönaste på marknaden.

Degpojken!! är du säker på det?

kul med uppdaterad information iaf :)

... jag kommer ihåg den gamla goda tiden när man var tvungen att ha burtonbindningar till sin burtonbräda om man inte hade en alubindning som man kunde borra hål i själv :)

..

det handlar ju om HUR du åker Verifier... hårt och aggresivt eller om du e stor och tung då skulle jag ta å köpa mig en Cartel (burton) eller om du e rik också en P1 Carbon :)

annars så rekommenderar jag P1 i burtons sortiment om man gillar allroundåkning med sköna mjuka bindningar.

/Pinn (ps. lyssna på doughboy, han kan sina saker)

Jag hoppar och trixar inte, utan åker mest utför. Cruisar i backen helt enkelt =)

Själv kör jag med en burton baron och Burton cartel tycker det funkar bra.

Nackdelen är väll det där jävla bakkapps spännet som sitter på burtonbindnignar som gör att sitt liften bryter av bakkappan om du glömmer spänna upp det.

Men som tur är så går den skiten att skruva bort.

tror på cartellen jag :) om du inte ska leka osv så behöver du ju inte någe mjuka saker. Har du pengar så kan du ju ta i med en C60 bindning eller p1carbon. har inte kört carbonbindningen men jag kan ju säga att c60 är sjuuk i pisten :D hårt hårdare c60

Burton har som sagt ett annorlunda hålmönster i sina brädor än andra märken men som tidigare skrivare sa så finns det olika fästplattor till bindningarna så att de passar. När man köper burtonbindningar så får man med båda sorters plattor så du kan sätta dem på vilken bräda som helst, vet inte hur det är med andra märken på bindningar.
jag kör på ett par burton mission och är hel nöjd, har haft dem i flera år nu. jag har dessutom inte märkt av att spännet på bakkappan skulle fastna om man inte spänner upp det innan liftåkning.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp