Bindning till Line Afterbang 166

OlleEteus

Medlem
Tja
jag har tänkt att köpa ett par line afterbang skidor i sommar ,
då sportconrad har 75% rea på allt i stortsett
var är det för bindningar man ska ha till då?
jag är 175 cm lång , väger 60 kg
och jag åker bara park (hopp & rails) mest rails fast det ska ju funka att hoppa med också
, vad är bäst? och varför? vad är skillnaden mellan billiga och dyra bindningar?
Tack för svar!!!! :P

Edit (jag har ett par atomic hawx 85 pjäxor om det har nån betydelse)

Senast ändrad:
asså jag tycker för det första att du kanske borde ha en längre skida, alltså 177 istället men det är en smaksak. Men antar att du kanske växer lite till så kan det vara ett alternativ. Jag har ett par marker griffon på mina som jag tycker fungerar utmärkt. Den bindningen är inte jätte dyr men är verkligen prisvärd. Skillnaden på dyra och billiga bindningar är helt enkelt att de dyra är bättre. De tål oftast lite större påfrestningar och har en högre DIN-skala.

Jag har exakt samma görutsättningar och jag har ett par afterbang 166 med marker griffon och jag kunde ibte vara mer nöjd så jag tycker du kör på det och anhående längden så är 166orna perfekt längd för mig iaf ( jag kör bara park dock inte i några 20 meters kickar men ändå hyfsat stora hopp och dom är galna på railen)
Så ett par marker griffon tycker jag du ska köpa:)

och ett par marker griffon får det bli , bara 1 fråga , ni får kalla mig dum . är det marker griffon 12? :D ville bara vara säker!

ja, alla Griffon bindningar är i DIN ska 12. om du vill gå upp ett snäpp så välj Jester (DIN 16), den sägs vara helt o förstörbar, pga fästena på Jester är av metall och på Griffon är det plast. men priset är ju skillnaden! Jester är dyr, men väldigt bra.
Själv kör jag på griffon och många av mina kompisar gör, och jag är riktigt nöjd faktiskt :)

Tillbaka
Topp