Bindning till Silence bräda

jra_racing

Ny medlem
Bindning till Silence bräda
Hej
Jag kollar efter bindningar till en silence bräda. Verkar ju inte som det finns Silence i Sverige?
Är det någon som vet vad det är för hål avstånd på en sådan bräda?
Vilka bindningar kan jag använda? Märken alltså?
Plus är det någon som vet om Silence har någon hemsida?
 
Senast ändrad:
Bindning till Silence bräda
Men alla bindningar passar väl inte i alla brädor de har väl olika hålavstånd och sånt? Eller är det jag som är ute och cyklar?
 
Bindning till Silence bräda
nja självklart spelar midjebredd roll men i stort sett passar alla bindnigar alla brädor, med vissa begränsningar på graderna(vinklarna).. sen finns ju dom flesta bindnigar i olika storlekar..

dom enda som har speciella infästningar är burton, men till deras brädor finns det oftast adapterplattor för att man skall kunna änvända andra bindningar än bara burton..
 
Senast ändrad:
Bindning till Silence bräda
OK och det är endast storleken på bindningen som spelar roll beroende på midjemåttet?
Liten midja=liten bindning
Stormidja=Stor bindning?
I så fall lurade killen på stadium mig han sa att jag var tvungen att komma ner med brädan så man kunde se vilken bindning som passade för det var olika sa han.
 
Bindning till Silence bräda
jra_racing sa:
OK och det är endast storleken på bindningen som spelar roll beroende på midjemåttet?
Liten midja=liten bindning
Stormidja=Stor bindning?
I så fall lurade killen på stadium mig han sa att jag var tvungen att komma ner med brädan så man kunde se vilken bindning som passade för det var olika sa han.
i hårda drag ja!

vilka bindnigar är det du är sugen på? och xakt vilken bräda är det du har? och xakt vilken skostorlek har du?

så kan jag hjälpa dig lite mer..
 
Bindning till Silence bräda
Inte min bräda utan min sambos.
Hon har skostorlek 36
Brädan är någon prototyp som hon fick för ett antal år sedan
Är troligen sugen på Ride EX eller något i den prisklassen
 
Bindning till Silence bräda
det kommer inte vara något problem med den bindningen alls! när man har så pass små fosingar är det sällan strul..

lycka till!


ps. vet ju självklart inte om det är någon special lösning eftersom det är en prototypbräda, om du vill kan du ju alltid fota infästning och lägga upp så man kan kolla på den.. ds.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp