bindning till trouble maker vid beställning?

Grilljanne

Aktiv medlem
yo,

tänkte bara höra om det är någon som beställt ett par Dynastar trouble maker från Alpingaraget och vet vilken bindning som följer med? (tänker då på 06/07- modellen)
Det står ju på sidan att skidan är "inkl. bindning" ---> http://www.alpingaraget.se/component/pa … Itemid,36/
dock står det ju inte VILKEN bindning det är... någon som vet?

lägger till en fråga: vet nån någon bra sida där det går att beställa bindningar separat (utan skida, enbart bindning)? helst look-bindningar, då det är sådana jag är ute efter..

pijs /simon

Senast ändrad:
Sport-conrad.com har jävligt billiga bindingar.
Jag tror att antingen et par marker bindningar förljer med från alpingaraget elr look.
Förmodligen look...
men ja var på alpingaraget för typ en månad sen och skulle också köpa ett par TM men dom sa att det inte fanns några även fast det stog på hemsidan att dom hade :S

du kan vara ganska säker på att bindningen som följer med är en Look p12 jib.

alltså då e alpingaraget inte direkt dyrare än sportconrad på ex troublemaker`n lr räknar jag fel någonstans?

Jo asså alpingaragets TM ligger egentligen på 5000kr om det inte är rea...
sport-conrad har väl typ 4000kr med frakt och allt om det inte är rea.

analkrut sa:
till trouble maker äre look p12 som är standard bindning så det är antagligen den som följer med!!
ok, funkar den bindningen eller ska man köpa en som går upp till 14 på DIN? det kanske inte är nödvändigt om man väger 70 kg..?

simont sa:
analkrut sa:
till trouble maker äre look p12 som är standard bindning så det är antagligen den som följer med!!
ok, funkar den bindningen eller ska man köpa en som går upp till 14 på DIN? det kanske inte är nödvändigt om man väger 70 kg..?
jag väger 68 kg å hhar dom på 65 kg... så du lär nog klara dig med DIN 12...
hellre för mycket utlösning än för lite :P hahaha

Tillbaka
Topp