Look Jib bindningar - skillnaden?

chippaen

Ny medlem
Har en fråga angående Look PX bindningar. Det är så att jag lämnade in mina skidor (förra årets troublemaker) på montering, då hade jag ett par Look bindningar som var svarta med RÖD text på sidan på den där "kolven" där bak där det stog "PX Jib" och det var lackerade slitningar på bindningen där hälen går i. De heter väl PX Team Jib?
Ser ut såhär
http://www.vpg.no/eshop/images/0001650_PXteam_jib_web.jpg (ser ut så)

När jag skulle lämna in dom så sa dom att det tydligen fattades en sån där plastskiva man ska ha under bindningarna, att det fattades till de främre. Det skulle dom fixa men behövde beställa in såna, men nu när jag hämtat skidorna så sa dom att plastbitarna dom beställt inte passade riktigt eller nåt sånt, så dom bytte mina bindningar till "årets modell" istället.

Saken är att jag inte vet om det är årets modell då dessa "matchar" Troublemaker skidorna 06/07. Det är sånt där grön/svart "kladd"mönster (sånt som är på hela skidan) runt din-skalan där fram och ett troublemakermärke på sidan på främre bindningen. Dessutom står det "PX Jib" i GRÖNT där det stog "PX Jib" i rött på mina gamla bindingar som är förra årets. Frågan är bara om man bytt ner sig?

Dem ser ut såhär
http://www.vpg.no/eshop/images/0001647_PX12 JIB_web.jpg

Om någon vet skillnaden (kanske bara design?) eller årsmodeller o sånt på dessa, skriv gärna! Oseriösa kan hålla sig till att bara läsa.

chippaen sa:
Saken är att jag inte vet om det är årets modell då dessa "matchar" Troublemaker skidorna 06/07. Det är sånt där grön/svart "kladd"mönster (sånt som är på hela skidan) runt din-skalan där fram och ett troublemakermärke på sidan på främre bindningen. Dessutom står det "PX Jib" i GRÖNT där det stog "PX Jib" i rött på mina gamla bindingar som är förra årets. Frågan är bara om man bytt ner sig?
De gröna är mycket riktigt förra årets modell som matchar 06/07s skida. Årets modell matchar givetvis årets skida och ser ut så här med "Discomönstret" http://www.blue-tomato.at/medias/PVRB99aVBWkVEBWgen8Aie-30.image.jpg

Antagligen är det ingen skillnad mellan dem men jag vet inte säkert.

Ja det var det jag tänkte, men eftersom de jag hade innan troligen också var förra årets modell så borde det ju vara någon skillnad på dem? Om inte så måste det ju vara bara att Dynastar lagt sin design på den ena (den jag fick monterad på) och den andra är samma men med Looks egen design?

det är ju inte ens någon platta under den röda bindningens tå på bilden du länkade ? så antagligen skulle det väl inte vara det .. jag har kört på salomon bindningar en säsong med platta endast under hälen ? / petter hedström ( ppetter )

Senast ändrad:
Nej jag vet, jag har sett det nu efteråt. Men det var ju dom som sa att det behövdes o hade antagligen inte ens sett min bindning innan utan bara liknande, som den jag fick istället och antog att man måste ha platta till dem allihop. Antagligen ska det inte vara någon för då borde jag fått med det i första hand.Men det hade jag ingen aning om så jag antog ju att det dom sa var rätt.

Båda bindningarna är ju bra, kanske är samma så det spelar egentligen inte speciellt stor roll, vill bara veta skillnader mellan det jag hade och det jag har.
Den första hette ju px TEAM jib, gör den andra också det eller heter den bara PX jib?

Tillbaka
Topp