Bindningar-Burton p1-hd

Blankrad

Ny medlem
Bindningar-Burton p1-hd
Tjabbur!

Fråga? Tänkte köpa ett par nya bindningar och har kollat på Burton`s P1-HD. Tyckte att det var en massa skumma inställningar på både remmar och kappa osv. Och det ser ju schysst ut i affären, men bad händer i backen? Såg ut som om strapsen var lite väl enkla att ändra på..
Någon som kör på dessa och har synpunkter?
Kanske någon kan rekommendera ett par superbra liknande bindningar?

Vad vet jag?!?!?!

=)

Bindningar-Burton p1-hd
vad det gäller burton och bindningar.Så är dom bra när dom väl är hela. Vilket ej är ofta strappar och spännen pajjar jämt. Köp nått annat

Bindningar-Burton p1-hd
p1 är en sjukt bra bindning, jag älskar den!

Prestandan och komforten är helt grym

Bindningar-Burton p1-hd
kör på p1md, å det är dem sjukaste bindningar jag kört på...helt grymma!! satsa på p1 säger jag bara!

Bindningar-Burton p1-hd
Tja!
Jag beställde dom från One-Off i Göteborg.. Jag bytte dom dock mot ett par Drake Limited i butiken i Stockholm. Tror att dom ligger kvar där.. Var där idag faktiskt! He, he.. =)

Snacka med Pär!

Jag har till imorgon (torsdag och bestämma mig för vilka jag vill ha...) Argh!!!

Bindningar-Burton p1-hd
har kört på P1 under vintern. Grymt sköna, ganska tunga och det går åt reservdelar utav bara h-e. Men komforten gör att jag fortsätter åka på dom fast jag får gå in på den lokala Burtonhandlaren lite för ofta.

Ett litet tips angående P1: köp HD, inte MD. MD är klart bräkligare, jag har inte klarat en hel dag med dom så jag bytte fort till HD.

Bindningar-Burton p1-hd
det är skumt och kass av burton att dom inte börjar satsa på kvalite. så mycket dyrar kan det ju inte va att tillverka hållbara grejor. fast då tjänar dom ju inget på reservdelarna. Det är nog där dom drar in dom stora stålarna.

Bindningar-Burton p1-hd
Nja, till Burtons försvar skall sägas att reservdelarna är gratis. Det är bara jävligt irriterande att behöva gå och hämta stup i kvarten. Och ibland finns inga hemma...

Bindningar-Burton p1-hd
hur många ställen är det som skänker reservdelarna gratis?Varenda jävla skishop i fjällvärlden tar ju betlat för skiten.Pengarna kanske ej går till burton men betalt gör dom. En liten jävla tåstrap tar dom en 100 för det är sjukt. Tycker fan dom borde kunna fixa bättre kvalite på grejorna.När dom kostar så mycket som dom gör så borde man få grejer som håller. Jag kan gå med på att nått går sönder ibland men inte jämt.är det 30 minus så pajjar ju plast lätt så då kan det va okej. Jag skaffa warp spännen och strapar till mina customs det har inte gått sönder ett dugg och dom fick jag gratis. Tycker det är synd att så sköna bindningar ska pajja så lätt. Det sjuka är ju att dom alltid har tillverka saker med dålig kvalite. tycker dom borde upptäckt felet på alla år som dom har i branschen och rättat till det så skulle antagligen mer folk satsa på burton. tror det är en hel del som har tröttnat på deras kvalite och gått över till andra märken. Sen deras 3d system är ju rätt dumt i sig. vill man ha en burton bräda men ett par hållbara bindningar så funkar inte det.Så då måste man satsa på ett annat brädmärke.

Enligt mig så är burton jäkligt överskattat!

Ha det bra/ Martin

Bindningar-Burton p1-hd
Håller med om att 3d systemet suger men man kan köra med både drake och ride bindningar på det. Jag är inte helt hundra på drake men det funkar med ride. Själv så har jag kört på Ride TEAM bindningar de senaste tre åren och de har varit as bra, inget krångel alls och de är assköna med strapps som fördelar trycket över en stor yta så man kan spänna åt ordentligt utan att det blir obekvämt. En annan fördel med ride är att man kan flytta hällopen så att foten blir centrerad över brädan.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp