haha, ofta man mittmonterar skidan om man har som avsikt att åka pist?Spajderman sa:Mittmontera skidorna är typ, det mest idiotiska du kan göra.. ungefär som att såga av taket på en bil.. GÅR INTE ATT ÅKA MED, du får 0 feedback utav skidan i pisten, visst det är ju coolt när man är 12 bast i parken... MEN NEJ inget du bör göra ><
Känner du ingen större skillnad pà om bindningen sitter 10 cm àt ena eller andra hàllet sà säger det ganska mycket om dig ocksà.Fleekfloop sa:Anledningen till att mittmontera är ju för att åka baklanäges, men skillnaden är inte så stor som folk på detta forum hävdar. Läser man i en tråd om det så kommer du se stor skillnad på dem som skriver, dem som har mittmonterat ser typ bara fördelar och dem som inte har mittmonterat kommer bara rata allt va fördelar med det heter. Du kommer vänja dig med det även om du åker i pist eller park, och du kommer även att kunna åka offpist med dem, men jag skulle inte ha samma skidor i parken som i pudret hur som hellst. Så jag har mittmonterat mina parkskidor men jag har inte det på mina andra.
skitsnack!Sandgren2 sa:mittmonterat hjälper vid baklängesåkning och ENDAST vid baklängesåkning. Railar gör du precis lika lätt om den ligger en bit bak! ingen skillnad i snurren heller! Såvitt du inte tänkt åka mer baklänges än framlänges så ska du inte köpa en mittmonterad skida! Och ännu mindre flytta in bindningen till mitten på en bakmonterad skida eftersom en bakmonterad (normal) skida inte har sin midja i mitten.
Det måste det överlägset viktigaste anledningen till att mittmontera någonsin. Konstigt att ingen nämnt det tidigare. LOLTheFibretech sa:oavsett hur duktig du är eller hur mycket sw du åker, om inte annat är det rejält mycket snyggare.