Bindningar i mitten?

fAnTe

Ny medlem
Bindningar i mitten?
Är det ngn skillnad om man har bindningarna i mitten eller om man har dom ngn annan stans? Är det lättare och snurra eller raila om man har det?

Bindningar i mitten?
Om du kollar till höger så finns det en sök funktion, använd gärna den

Bindningar i mitten?
Jag tror att det man har det mest för att det är lättare att åka switch och allmänt skönare att åka så i parken.
det blir svårare att åka i pisten men det e något man vänjer sig med( iallafall jag) i offpist blir det mycket svårare att hålla skidspetsarna uppe

Bindningar i mitten?
mittmonterat hjälper vid baklängesåkning och ENDAST vid baklängesåkning. Railar gör du precis lika lätt om den ligger en bit bak! ingen skillnad i snurren heller! Såvitt du inte tänkt åka mer baklänges än framlänges så ska du inte köpa en mittmonterad skida! Och ännu mindre flytta in bindningen till mitten på en bakmonterad skida eftersom en bakmonterad (normal) skida inte har sin midja i mitten.

Bindningar i mitten?
Mittmontera skidorna är typ, det mest idiotiska du kan göra.. ungefär som att såga av taket på en bil.. GÅR INTE ATT ÅKA MED, du får 0 feedback utav skidan i pisten, visst det är ju coolt när man är 12 bast i parken... MEN NEJ inget du bör göra ><

Bindningar i mitten?
Av: Spajderman Online | Idag 20:37 Citera
Mittmontera skidorna är typ, det mest idiotiska du kan göra.. ungefär som att såga av taket på en bil.. GÅR INTE ATT ÅKA MED, du får 0 feedback utav skidan i pisten, visst det är ju coolt när man är 12 bast i parken... MEN NEJ inget du bör göra ><..................

lol lol lol

Bindningar i mitten?
mittmontera en skida som ska mittmonteras är ju att föredra. Typ Line Anthem. Så om du ska köpa en symetrisk skida så ...mittmontera skiten. Om inte kör på det gamla hederliga "strecket"

Bindningar i mitten?
Spajderman sa:
Mittmontera skidorna är typ, det mest idiotiska du kan göra.. ungefär som att såga av taket på en bil.. GÅR INTE ATT ÅKA MED, du får 0 feedback utav skidan i pisten, visst det är ju coolt när man är 12 bast i parken... MEN NEJ inget du bör göra ><
haha, ofta man mittmonterar skidan om man har som avsikt att åka pist?
Man mittmonterar ju för att förenkla switchåkningen + att t.ex grabs ser bättre ut.

Bindningar i mitten?
Anledningen till att mittmontera är ju för att åka baklanäges, men skillnaden är inte så stor som folk på detta forum hävdar. Läser man i en tråd om det så kommer du se stor skillnad på dem som skriver, dem som har mittmonterat ser typ bara fördelar och dem som inte har mittmonterat kommer bara rata allt va fördelar med det heter. Du kommer vänja dig med det även om du åker i pist eller park, och du kommer även att kunna åka offpist med dem, men jag skulle inte ha samma skidor i parken som i pudret hur som hellst. Så jag har mittmonterat mina parkskidor men jag har inte det på mina andra.

Bindningar i mitten?
Fleekfloop sa:
Anledningen till att mittmontera är ju för att åka baklanäges, men skillnaden är inte så stor som folk på detta forum hävdar. Läser man i en tråd om det så kommer du se stor skillnad på dem som skriver, dem som har mittmonterat ser typ bara fördelar och dem som inte har mittmonterat kommer bara rata allt va fördelar med det heter. Du kommer vänja dig med det även om du åker i pist eller park, och du kommer även att kunna åka offpist med dem, men jag skulle inte ha samma skidor i parken som i pudret hur som hellst. Så jag har mittmonterat mina parkskidor men jag har inte det på mina andra.
Känner du ingen större skillnad pà om bindningen sitter 10 cm àt ena eller andra hàllet sà säger det ganska mycket om dig ocksà.

Prova och àk storslalom switch sà kommer du ocksà märka att det är en gigantisk skillnad.

Bindningar i mitten?
Sandgren2 sa:
mittmonterat hjälper vid baklängesåkning och ENDAST vid baklängesåkning. Railar gör du precis lika lätt om den ligger en bit bak! ingen skillnad i snurren heller! Såvitt du inte tänkt åka mer baklänges än framlänges så ska du inte köpa en mittmonterad skida! Och ännu mindre flytta in bindningen till mitten på en bakmonterad skida eftersom en bakmonterad (normal) skida inte har sin midja i mitten.
skitsnack!
Kör man mer park än pist/offpist så ska man utan tvekan ha mittmonterat, det är mycket skönare och det är gjort för att ha i parken..

Jag hade bakmonterat innan men gick till intersport och fick dom helt mittmonterat. Och som sagt, det var ingen större skillnad. Som sagt så verkar flera på detta forum tro att monteringen gör åkningen. Kör du park så mittmontera! oavsett hur duktig du är eller hur mycket sw du åker, om inte annat är det rejält mycket snyggare.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp