kasperahnhem
Ny medlem
Bindningar på mitten av skidan eller längre bak?
Vad är det för skillnad på att montera bindningarna, i mitten på skidan eller lite längre bak?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skidan får en tråkigare känsla.Berggrund sa:Du kan också bakmontera. Blir lite bättre flyt i offpisten och skidan får en annan känsla. Dem flesta som enbart är inriktade på åkning i bergen som jag känner monterar nån eller några cm bak.
du tycker inte att detta är högst individuellt...??somebody sa:Skidan får en tråkigare känsla.Berggrund sa:Du kan också bakmontera. Blir lite bättre flyt i offpisten och skidan får en annan känsla. Dem flesta som enbart är inriktade på åkning i bergen som jag känner monterar nån eller några cm bak.
Jag skrev innan jag tänkte helt enkelt. Självklart är det individuellt om man upplever skidan tråkigare eller inte.Lee-nus sa:du tycker inte att detta är högst individuellt...??
Det där är lite väl mycket snicksnack tycker jag. Istället bör man se markeringen som riktlinje och montera med den i åtanke baserat på egna preferenser. Ramarna du talar om är inte särskilt existerande. Håller heller inte med om att det bara finns "en" monteringspunkt då alla åker olika och med olika tyng/balans över skidan samt vill att skidan ska agera på olika sätt.tompan14 sa:En skida har en monteringspunkt, montera där. Vill du ha en mittmonterad "jibbskida" så köp en skida som är byggd för det, vill du ha en "varjedagskida" där du står lite längre bak, köp en skida som är byggd för det, vill du ha en "puderskida" där du står långt bak, ja gissa tre gånger!
En skida består av mer än P-Tex och glada färger på ovansidan, de utformas och testas mycket noga innan de går i produktion. Att montera bindningen fel påverkar, enligt mitt sätt att se verkligheten, egenskaperna enbart negativt.