Bindningar till AR6

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Bindningar till AR6
Hej!

Ska beställa ett par AR6men vet inte villka bindningar jag ska ha på dom.
Har frågat Alpingaraget villka bindningar man kunde välja på men inte fått svar.

Om jag beställer från hitler.eu ingår inte bindningar, så då behöver jag köpa det separat.
Villka är bra? Och var får jag tag på det till en rimlig summa?

Såg ett par otroligt fräcka som Line hade på sina skidor för nått år sedan, kan dock inte hitta dom nu.
Dom var väldigt korta och tjocka och blanksvarta och ser ganska konstiga ut för att vara en bindning, någon som vet något om dom?
Pris, kvalitet, ÅF osv?

Senast ändrad:
Bindningar till AR6
Hittade bild på Lines, hur är dom att åka på. Håller dom, eller är det skrot?
binding_line.jpg

Bindningar till AR6
Ja, men har hört väldigt mycket dåligt om look, att dom vrider sig och ibland går sönder vid krasher..
Är väldigt sugen på Salomon, men har inga priser och vet inte varifrån man beställer..

Bindningar till AR6
har läst lite om linebindningar på newschoolers och de flesta där avråder en att åka på sånna, dom säger att dom håller inte ihop så bra och tjuvar..

Bindningar till AR6
Linebindningarna är nedlagda, så det kan du glömma. Sport-Conrad har ju Armada nu, och nu i dagarna la de även till Salmon 914 i sortimentet om du gillar den. Dock kanske Look och Rossignol är bättre på ett par jibbskidor, de är iaf. bättre än 914 då 914 har samma "dåliga" konstruktion som 912, bara hårdare fjäder. I sånna fall måste du köpa 914 Lab, då får du samma metallbakstycke som 916 har, fast med mjukare fjäder...
Jag tycker du skall köpa Rossignol 140 till dina AR6...

Bindningar till AR6
Okey, villka bindningar är lättast av dom nämda då?
Salomon, ross, look osv..

Bindningar till AR6
BigAir sa:
Ja, men har hört väldigt mycket dåligt om look, att dom vrider sig och ibland går sönder vid krasher..
Är väldigt sugen på Salomon, men har inga priser och vet inte varifrån man beställer..
är det så??
jag har länge undrat samma sak i och med att jag också ska skaffa ar6:or.
jag funderadepå look px12 ti jib bindningen men e den dålig?...

Bindningar till AR6
men jag har fått för mig att de e samma men ross har sin loga på såklart för att gör reklam lr ja sämst på förklara. men salomon o scott bindning e ju lika dana.

Bindningar till AR6
för att återgå till trådens ursprung....
jag skulle vilja veta om look bindningen är bra eller dålig och
om det finns en bättre bindning, isåfall vad.
från vad jag har hört är look bindningen bland dom bästa.

Bindningar till AR6
sant??
jaha, ja jag ber om ursäkt.
det viste jag inte, men är inte rossignol ett tilräkligt bra märke
för att producera sina egna bindningar?

Bindningar till AR6
På garaget får man Look PX 12 eller Salomon 912.
Påtal om snacket om vem som gör vems bindningar så har Scott likadana bindningar som Salomon fast med annan loga!

Bindningar till AR6
^^ Beror väll på att det är ett österikiskt företag som gör bindningarna till scott. Extrem har likadana.. Visste doch inte att Salomons ser likadana ut.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp