Bindningar till min nya burton bräda

Sisu303

Ny medlem
Hejsan

Jag har fått en burton twin 154 bräda. Jag behöver nu bindningar till denna. Har ett par boots på landet som jag använt på min gamla bräda ett tag. Minns tyvärr inte vad det var för märke...

Jag är helt färsk på utrustning så all hjälp är välkommen. Vad som tål att nämnas är väl att mina boots är hyggligt stora och jag har 43 i skor.

Jag kör med 43 skor i M burtonbindning och det är ganska precis!

Burtons bindning custom är grymt prisvärd! :) Kör med både Custom och Mission. skillnaden ligger i att mission är aningen smidigare byggd men i backen lär du inte känna någon nämnvärd skillnad förutom att mission är (mycket lite) styvare

Något förslag på affär? Junkyard var bara något jag hittade med google. Kanske finns dessa bindningar billigare någonstans...

Junkyard och boardstore är väl de stora svenskarna på nätet. Boardstore har rea nu.

Om brädan bara har en skåra ist. för typ 12 skruvhål så måste du också ha en burtonbräda anpassad för detta.

Det blev de här http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?pid=39729&g=m&m=c&lbid=0&lcid=14|306

Jag är otroligt nöjd efter första åket. Riktigt sköna!

Hade dock lite bekymmer att få dit dem på brädan. Skruvhålen matchade inte till 100% utan de 2 skruvhålen nertill diffade ca 2-3mm när jag satt de 2 översta på plats.
Blev till att borra lite i bindnings plattan, sen gick det bra!

Tycker iförsig att det är konstigt när brädan är burton också (dock köpt i usa).

Dom ska passa rakt av.. Vred du på plattan och så för att se om det passade åt andra hållet eller från någon annan ledd?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp