Bindningar till Völkl Karma?

deas_J

Ny medlem
Tjenatjena!

Ska köpa ett par Karma hos Conrad. Jag vet bara inte vilka bindningar jag vill ha på. Jag kör väldigt allround, är alltså inte ute efter några utpräglade jibbindningar.
Här är dom jag funderar mest på:

Look PX 12 TI Lifter Wide
Salomon 914
Marker M14.0 Free

Jag väger 70 vältränade kilon, 1,75 lång och gillar att trycka på :-)

Skulle uppskatta lite hjälp med detta svåra val... Kom gärna med andra förslag om ni har bra erfarenheter av några andra bindningar.

Tack på förhand!

Jag skulle helt klart säga Look. Marker free är en riktigt dålig och plastig bindning och nästan alla som har den får stora problem med skistoppern.

Salomon eller Look, Spelar ingen större roll!

Jag skulle tagit Look men de är bara en smaksak!

Nu är det så här att M14 är ingen dålig bindning. Men LOOK står när dom andra faller men med tanke på att du kan ställa upp Marker lite högre än LOOK bindningen...

//H

Senast ändrad:
Mest sugen på LOOK men räcker DIN 12?
Har hört att Salomon bindningen är tung och klumpig, någon som vet nått om det?

Du behöver en 14-bindning. Maila Conrad och fråga om de har några Look eller Rossi som går till 14 som ligger i något hörn och skräpar. Annars får vara en man och ta en P18 och köra lite mer aggressivt.

Jag sitter här och funderar på samma bindingar, men till Scratch BC.. Så istället för att starta en ny tråd så kan ja väll lika gärna skriva här :)
Jag har 8 kilo mindre på kroppen så tror ni att DIN 12 räcker då?
Det lutar år Look för mig, hade Marker free 12 på mina gamla skidor och det enda possitiva med dom var att motivet var en tjej i bikini.. haha
Jaja Look eller Marker? Vad tror ni?

deas_J sa:
Mest sugen på LOOK men räcker DIN 12?
Har hört att Salomon bindningen är tung och klumpig, någon som vet nått om det?
Varför skulle det inte räcka?

Jag väger 65 och kör på DIN 8 .. så varför skulle du behöva mycket mer än 12 på bara 5 kilo till ...

Jag väger 60 och kör på Marker 12. Har dom i botten och dom löser ändu ut lite för lätt tycker jag. Jag skulle sattsa på LOOK om jag var du...

Hej!

Jag är också inne på att köpa Look-bindningar. Funderar på ett par PX 12 Ti lifter wide eller PX 12 Ti jib. Är 175 cm lång, väger 65 kg och åker mest pist och lös. Anledningen till att jag funderar på jib-bindningarna är dämpplattan, eller tror ni det försämrar kontrollen i högre hastigheter?

Snödjup

Tillbaka
Topp