Bindningar till Völkl Mantra + längd

Jag håller på att beställa ett par völkl mantra från sport-conrad men kan inte bestämma mig för vilka bindningar jag vill ha. Jag har fått följande erbjudanden:

(1) Mantra med Axial 2 120Ti Pro Wide Brake för 549€
(2) Mantra med Axial 2 140Ti Pro Wide Brake för 569€
(3) Mantra med Axial Power 140 (black/gold) för 529€

Vet någon vilken skillnad det är på alternativ 2 och 3?

Vilken längd skulle ni rekomendera på mantran? Jag är 185 cm lång väger ca 75 kg (förhoppningsvis 80 till i vår) åker rätt bra med mycket frammåttryck på skidorna. Åker 50/50 pist/offpist men offpist egenskaper är viktigare. När jag åker pist åker jag fort.

Jag är inne på 191 cm varianten för vökat flyt och fartstabilitet.

Har någon sett en rescenstion av 191cm modellen? Alla jag har sett har testat 184 eller 177.

Bindningarna vet jag inget om, men du ska absolut ha en skida som är minst 191cm lång.

Fredrik

Der är svårt med längre efter som 191 är längst längden dom tillverkas i....

Efter vad jag läst har 184 mantran 6-7 cm längre anläggningsyta än gothma i 184 cm, det får mig att fundera på att ta 184 istället för 191....

Å andra sidan har jag ett par gamla völkl g30 nu i 177 som definitivt är för korta så jag vill inte hamna i det träsket igen....

/Anders

Om du vill slippa köra med bakåtlut i pudret är längden av stor betydelse, därför tycker jag att du definitivt ska satsa på 191orna. Finns ingen anledning att välja en kortare skida, 191orna kommer förmodligen dessutom vara roligare i pist (fartstabilare). Och eftersom du som grädde på moset skriver att offpistegenskaper prioriteras... ja då är saken biff!

Fredrik

Med ett sånt klockrent svar kan jag ju inte annat än hålla med :)

Då blir det ett par 191:or....

Frågan är vilken bindning?

Rossignol Axial 2 140Ti Pro
eller
Rossignol Axial Power 140

Båda går till 14 men axial 2 bindningern har inte snurrplatta i hälen.

Har någon sett något om de nya axial2 modellerna som är utan snurrhäl vilket annars varit looks/rossignols signum.

Tillbaka
Topp