Bindningar!Tunga/Lätta ? look p 18

Chansar in en tråd här med risk att bli halshuggen! Ledsen om det finns en redan isof ber jag om ursäkt men jag kan inte finna den iallafall.
Till saken! Jag är ute efter en bindning som tål mycket och som aldrig tjuvlöser typ =P(ovanligt va).
Hamnade slutligen på look p 18. Men det jag funderar över är hur mycket vikten(2500 g) i dom spelar in i åkningen? e det nått man tänker på (oj vad tungt det känns) haha...Fått för mig eftersom jag inte snurrar spec många varv och flyger jag så är det neråt så bör det ju kvitta? tidigare haft marker 14 free å salomon 914.. å scratch 140..
Om det spelar någon roll kanske så ska dom sitta på ett par hendryx rhino...
JAg har fan ingen aning.. måste beställa nu så all hjälp och vettig guidning vore GULD!
ps: nån som har bra koll på "stoppersböjning" så säg gärna till!

Senast ändrad:
jag har kört ross fks 150 och 180 (samma bindning som p 18) på mina puderlagg och hopplagg, samt p 18 på gs lagg. jag har aldrig besvärats av att de kännts tunga, snarare så inger det en oerhört självförtorende när man klickar i pjäxan.
skönaste bindningarna jag nyttjat.

glömde stoppers, har bokat mina till ross b4 (95 mm) med gott resultat, har en vän som bokat de till gotama (106 mm) med mindre bra resultat. så till rhino blir det tight, du får göra som ross och dynastars teamåkare, såga av stoppern.

Senast ändrad:
Finns P18 wide så det är inga problem.

Sen så har jag bockat mina gamla P18 till 120 mm:s bredd till mina Hendryx. Absolut inga problem med det. Har även bockat ett par P15 så att dom passar på mina nya Hendryx skidor och dom är 132 mm på midjan.

Sen så är det en bra bindning.

LOOK står när dom andra faller!!!

//Hasse

Hans: Hur breda är P18 wide, finns de till FKS 185 också?
Hur fan lyckades du bocka P18/P15 till 120 respektive 132 mm?

Lima-Ko: Jobbar i Schmedjan i gränsen så.. "Ingenting är omöjligt" som Gunde skulle ha sagt.

Nej men vi satte i bindningen sen så hade vi en skruv mejsel och ett rör och så bockade vi. Inge svårt alls. Ett gammalt beprövat knep som funkar till dom flesta bindningar.

Ingen aning hur bredd den är tyvärr.

Monis: Den nya Swallowtail skidan som jag får är 175-132-160 Längd:185 cm R:17 m

Senast ändrad:
Hans: Jo, det vet jag, men att Ni lyckades bocka de så jäva brett, det är respekt. Kallbockning antar jag, gjorde Ni de raka först, och sen ny böjningspunkt?

Japp exakt så. Sjukt bakfulla oxå. Tog en timme att montera skidorna och 30 min att böja stoppersna. Aldrig göra det på en onsdag i gränsen....

Kontaktade Alpingaraget igår om nya stoppers till fks 185 (mina är knäckta), men dom finns ej som tillbehör. Köpa nya bindningar eller fångremmar kanske... Bocka försiktigt.

Slutet på min saga blev så här iallafall! beställde på den hära norska sidan http://www.oslosportslager.no å fick dom el rättare sagt dom erbjöd sig att böja stoppern åtl mig så det var bara att säga vilken bredd man ville ha så skulle dom greja det... Dom sa att dom hade gjort någon form av "böjmall" om jag förstod hans norska rätt som för övrigt hette Frode =P..

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp