bindningar

perraost

Ny medlem
bindningar
Tjena.

har ett par marker bindningar på mina PE. nu är det så att skidorna är för breda för bindingarna så stoppgrejorna som ska fara ner när man tar av sig skidorna far inte ner :(

någon som vet vad jag ska göra? är det lätt att byta till en annan bindning, eller går det inte då det redan är borrat hål?

inte så kul om jag skulle krascha och skidorna skulle utlösas och fara iväg :(

bindningar
Böj ut dina skistoppers med en tång... var försiktig bara så att du inte pajar dom. Annars kan du lämna in dom på närmsta skidaffär så fixar dom det åt dig.

bindningar
Hehe, är det jag som fattar fel, eller är du bara väldigt oteknisk? Det är ju bara att böja ut skistoppersen! Ta en tång, sätt fast skidan, och böj försiktigt!

En bra grej när du ska böja är iofs. att lägga skidan ute i snön en stund, sen isa lite extra med is. Se alltså till att metallen är väldigt kall... Slå sedan ett hårt välriktat slag mot skistoppern, då böjs den en liten bit, vilket bör vara allt som behövs...

bindningar
haha ja, jag är rätt oteknisk och nybörjare på allt vad som heter hemlösningar för bindningar ;P

tack så mycket för alla snabba och bra-a svar :D

bindningar
Kan då säga att markers skistoppers brukar va härdade och väldigt spröda om du böjjer dem vilket då resulterar i att de går av...
så ska du böjja dem rekomenderar ialf jag att du tar bort dem och glödgar dem med gasolbrännare och böjer dem så.

Detta beror förståss på hur mkt du måste böjaut dem. har du en nyare bindning så brukar det finas breda att köpa till.

bindningar
Hey, vänta. Kyla ner metall, och sedan rikta ett stadigt slag mot det för att böja? Mjaaae, jag skulle ju nog värma dom istället. Kyler du dem blir det spröda, och kommer garanterat gå av.

Tillbaka
Topp