Bindningar

• Trådstartare Trådstartare Ferlind
  • Start datum Start datum
F

Ferlind

Guest
Bindningar
Tjena , köpte ett par Head Mojo 70
och jag bakmonterade dom 4 cm från mitten, tror ni detta ger sämre resultat på åkning i hopp/rails ?

Har man mitten monterat så åker man sämre pist/offpist

vad tycker ni ?

Bindningar
Om du bor i parken så äre ju bra med mittmonterat men om du kör mycket pist å så så äre ju bra om du inte har mittmonterat

Bindningar
Jag kör 3 cm bakmonterat på mina mad_trix, funkar grymt. Men det blir förstås inte överdrivet många chanser till bottenlöst puder, isf hade jag väl övervägt en annan montering.

Bindningar
Okej,Men personligen så tycker jag att man får mycket bättre balans i snurrarna och på rails när man har mittmonterat

Bindningar
jag kör 3.5cm bak på mina mojo´s och det funkar klockrent i puder och pist.. på mina 1080´s (park) så kör jag mitt.. det beror ju på om vad man har för användnings omr. men som du skrev så åkte du både park och pist, då tycker jag 3-4cm bak är bra.. då behåller man lite sväng egenskaper och sådär..
hade du bott i parken skulle jag rekomendera mitt monterat för som alexander säger så har man bättre balans i rotationer..

Bindningar
Jag har en annan liten fråga om bindningar. Jag köpte mig ett par Fujatives för några veckor sedan och har hunnit med en vecka på dem i Trysil. Dock så gjorde jag det som jag försått är en dödssynd, jag köpte dom med standard markerbindningarna, jag funderar på att köpa ett Look p12 men jag undrar om de går att sätta dem i de hål som redan är borrade i och med att de jag pratat med hävdar att det är skit att borra om.

Bindningar
kör mittmonterat på mina Scratch FS och är riktigt nöjd med det. Klart att bakmonterat funkar bättre i pisten och ofpisten men hittils har jag inte lidit av att ha mina mittmonterade. Tycker att det är mycket skönare att köra med mittmont. ifall du ska jibba med dom. Blir lätt instabilt på rails tycker jag om man kör med bakmonterade. Sen tycker jag att det är lite svårt i rotationer om man inte kör med mittmont. Landningar baklänges med bakmonterade är väl lite sisådär, klart det funkar men mittmonterade är ju bäst. håller med Henrik o Alexander.. bor du i parken eller till största delen hänger där så satsa på mittmonterade. Det funkar i pisten också!

Bindningar
Jag kör på scott p2 med bindningen 3cm bakom miten, för mej funkar det hur bra som helst att raila och hoppa och sånt, det känns som om dom e mitmonterade i luften. När man kör puder med som så får man luta sej lite mer bakåt, man komemr svårare ur svängen när man gör långa svängar, därimot e d lättare att komma både in och ur svängen när man kör skogsåkning o måste svänga fort som fan hela tiden.Men om det ska bli lättare så måste man "utveckla" en viss teknik, man måste kasta skidorna uppåt ovrida nosaran åt d hållet man ska svänga o ha tailarna kvar på samma ställ, kan vara lite vårt i början men när man kommern på de e d hur gött som helst.
Pisten då: dom är ju inga slalomskidor direkt och det mäsker man, man måste ha bra tryck med hälen (men inte ligga på sladd) för att kunna komma ur svängarna stabilt och snyggt. Det är mycket lättare att köra fort än långsamt med dom, då är det mer krafter och du komemr lättare ur svängen o in i nästa.

Slutsats: Det är ultimat att ha mittmonterat om du ska hoppa o snurra o raila och sånt.Ju mer du kör utanför parken desto mer ska du bakmontera, så enkelt e d.

Bindningar
mm precis som du säger... det är ju inte direkt slalomskidor heller så man kan väl inte förvänta sig allt för mycket av dom.. däför tycker jag om mittmonterade :)

Tillbaka
Topp