Bindningar.

lilltrollet

Ny medlem
Bindningar.
Hallå!

Jag skulle vilja ha hjälp att köpa nya bindningar till mina K2 Public Enemy. Jag åker väldigt blandat, pist, puder och håller på att lära mig hoppa och jibba också.

Så om någon ligger inne med tips på sköna allroundbindningar som är prisvärda, och även var man handlar billigt. Conrad vet jag om, men om det finns några fler bra ställen.

/ Nicklas

Bindningar.
Eftersom det jibbas rekommenderar jag en bindning som är väl tilltagen i förhållande till din vikt (som du tyvärr inte anger). Vilken modell som helst från Salomon, Rossignol eller Look med DIN till 14 är ett säkert val.

Tips på budgetalternativ: http://www.blocket.se/vi/9155356.htm?ca=14_s
På dom långa raklaggen sitter en 997 Equipe. Det är en bindning som är snarlik årets 914 Lab (som kostar dryga 2 papp i butik). I mitt tycke Salomons bästa bindning någonsin. Du kanske kan få bindningarna för 2-300 spänn utan skräplaggen. Det sitter en Suspensionplatta under bindningen ser jag. Den är tung och kass och är bara att slänga, men bindningen är skruvad med orginalskruvar i den plattan. Hålbilden är standard Salomon 4/5 hål (som S916).

Snödjup

Tillbaka
Topp