Bindningar....

emilfreak

Ny medlem
Bindningar....
Har köpt ny bräda nyligen... köpte Shaun White bräda och hans Boots... men fråga är vilka bindningar jag ska köra på... Custom eller Cartel bindingen?!

Bindningar....
cartel är bättre och hårdare än custom. åk park och välj lätt cartel, högre prestanda och respekt på dem. Kör allround och köp custom. lägre prestanda och mjukare, inte lika mycket respekt.

Bindningar....
fuck respekt på utrustningen...

trivs man inte med den utrustning man har och eller kan använda sig av den är den inget värd oavsätt märke, pris eller vad du nu kallar respekt

Bindningar....
Köp Custom så har du hela S.W. setupen.

Custom är en mjukare bindning med lägre och mjukare bakkappa samt annan strap över vristen.

Cartel har en "extra" hög bakkappa (Team Skyback) som gör att den svarar snabbare på dina svängar. Den är även hårdare. FRAMFÖRALLT har den en mycket skönare vrist strap med gel som gör att den sitter som gjuten och mer komfortabelt över skon.

Ta med dig skorna till affärn och strapa in i ett par custom och cartel.

Cartelen kostar ju lite mer också, men det visste du nog redan.

Lycka till med allt och hur det än går kommer du få en killer setup!

Bindningar....
Jaa men grejen är att jag har beställt och ska åka iväg den 5 november. beställde custom brew bindningen. Är special tillvärkad. Sen när jag pratade med min leverantör så sa han att den inte komer förrens den 7 novmeber och om jag vill så kan jag få cartel bindningen till samma pris.

Om jag vill kan jag vänta tills efter och sätta på mina gammla nu till resan S2 bindingar på nya brädan men är inte så sugen på det vill ha den nya setupen...

Bindningar....
Vart bor du? Custom Brew finns ute i affärer så att den ä slut låter konstigt.

Får du ett par Cartel för samma kostnad skulle jag ta det. Men vill du ha den genomskinliga grön bindningen med en konservöppnare får du väl vänta. :)

Bindningar....
Ja den finns ute i affär men i begränsad upplaga. Så vi fick skicka efter ifrån österrike där dom tillvärkar dom. Nae fan inte dom gröna:D som bruna passar perfekt till S.W. bootsen:)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp