Bindningar

Skandinaven

Ny medlem
Bindningar
Ska investera i nya bindningar och tänkte köpa en av dom här tre men vet inte riktit vilka jag skall välja.

Ride EX
Ride LX
Drake Czar

Talade med en sakkännare som varmt rekommendera Ride EX.
Svara inte på den här tråden om ni inte har provat en av modellerna ;)

Bindningar
Av de bindningarna är det helt klart Drake Czar som är de bästa. Väldigt pålitliga och rejäla bindningar. Inget fancy stuff, men tillräckligt med inställningsmöjligheter för att tillfredsställa de flesta.

Bindningar
Men hur är styvheten på dom då? Ride EX är rätt så styva och har ett system som gör att man kan använda den främre strappen som catstrap.
Vad finns det för andra bindningar som ni skulle rekommendera?

Bindningar
ett par Ride me en gång! dom slår drake med hästlängder! (enligt mej) och i och me d att EX är snäppet vassare än LX så skulle ja själv valt EX. själv åker jag på Ride SPi som är lite dyrare än EX, men faan va bra dom är! har alltså inte provat EX eller LX men kan rekommendera SPi!

Bindningar
De tre senaste bindningar jag haft har varit Drake, det är inte för att jag har behövt byta dem utan för att jag velat ha nya. Ett år köpte jag två par Drake Ltd och hade på två olika brädor och ett par år senare köpte jag ett par nya Drake Ltd. De håller klockrent, funktionen är perfekt och de svarta Drake Czar verkar übercoola.

Ride on,

Bindningar
Jag köpte igår ett par Ride EX och nu ida fick jag känslan att ja borde ha köpt Drake Czar eller Ride RX. Men man vänjer sig vid de flästa. Hoppas bara att heelbacken eller vad den nu heter kommer att hålla (verkade lite mjuk). Jag skall posta feedback på Ride EX bara jag slipper och åka ett par gånger ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp