Bindningar!?

z0mbie

Ny medlem
Bindningar!?
Tja, jag ska snart köpa nya skidor och funderar lite å vilka bindningar som funkar bäst!

I paketet ingår ett par look px12 08/09 fast jag har inte en anning om hur dom är osv.
har därför tänkt på att byta bindningar med dom som sitter på mina nuvarande skidor det är ett par salomon sth 12 eller fast ca 1-2år gammla (inte jätte slitna)

så "bottomline" vilken är att föredra Look PX12 eller Salomon!

Vill helst inte höra om att kolla i andra trådar för jag har gjort det!
www.googletheshit.se börjar också bli tråkig.

tack på förhand :D

Bindningar!?
kolla på den först. många som snackar drit om marker jester också, utan att ha känt på den. riktigt bra är den likförbannat. iofs är det väl överlag så att de flesta 12-bindningar inte har speciellt många metallkomponenter, så om det hänger på det så får du kanske leta efter nåt med starkare fjäder...?

men som sagt, känn på grejerna. har aldrig åkt på griffon själv, men den är ju en bantad version av jester, så helt fel ute kan jag väl inte vara...

Bindningar!?
Köp inte marker bidningar dom suger, han en kompis som hade ett par sånna och skidorna löser ut sej hela tiden, plus så lossnar bidningen ifrån skidan och man vurpar hårt eller landar snett. Köp salomon bidningar dom är fett bra!

pez

Bindningar!?
PhilipAndersson sa:
Köp inte marker bidningar dom suger, han en kompis som hade ett par sånna och skidorna löser ut sej hela tiden, plus så lossnar bidningen ifrån skidan och man vurpar hårt eller landar snett. Köp salomon bidningar dom är fett bra!

pez
ja, du har ju uppenbarligen inte åkt på dem själv i alla fall...
jag har iofs som nämnt inte åkt på marker griffon, men förutsatt att skilladen mellan den och jester är fjädern så är den INTE som marker 12 eller vad det nu är för bindning din polare åkt på.

jag har kört jester hårt i all terräng och den har inte tjuvlöst en enda gång, och jag vet ingen annan som haft problem med den heller.

Bindningar!?
Men herregud, du kan ju för f*n inte skriva att Marker-bindningar suger bara för att en polare har haft sönder ett par. Berätta specifikt vilken modell det var och vad som hände, annars är din gripande berättelse ganska värdelös. Sedan är det ganska få bindningar som är immuna mot att slita ut. Det är inte så att Marker är ensamma med att skruva fast bindningarna. Alla tillverkare använder skruv, det är inte så att Vist har börjat tejpa fast grejerna... Och Salomon har minst lika dåliga budgetbindningar, om inte sämre...

Man får vad man betalar för, och desto bättre anpassade bindningarna är för ens åkning, desto bättre kommer de hålla. Ett par Marker 12 är inte gjorda för att hålla för 10-15m långa luftfärder i parken... Ingen 12-dinare klarar det vidare bra!

Med tanke på hur många tillverkade det är som har Marker som standardbindningar är det inte konstigt på att det är många Markerbindningar som går sönder.

Bindningar!?
look px12 är en av dom bättre 12din arnadär ute. förmodar att det är samma som gammla p12jibb den är va i alla fallnajs!

Tillbaka
Topp