Bindningar?

Str7thz

Ny medlem
Bindningar?
Tjenare! har funderat på att köpa ett par Armada Thall 176 och då undrar jag vilka
bindningar som passar bäst till dessa , samt så kör jag både i park och off pist!

Vilka är att rekommendera med bra kvalite till ett vettigt pris!
Min budget är inte över 1500kr för bindnigarna ?

Bindningar?
bindningar handlar om vad du väger och hur du åker, om du inte skrivit de får du inga bra svar...

på rak arm säger jag att de ska köra på marker griffon och be någon ställa in dem åt dig. med din budget kommer man kanske inte så långt dock...

Bindningar?
Det ligger ju bättre beggade griffon på köp och sälj för 800. Kan ju inte bli bättre. Givetvis med förbehållet om vikt/åkstil.

Bindningar?
Ska du köpa nya skidor så blir det ju nästan lika billigt att köpa med bindningar än att köpa t.ex. det som piglet55 skriver, begagnade griffons för 800kr och sen lägga 500kr för montering?

Vart köper du skidorna ifrån?

Sen är väl Thall mer en jibbskida ;)

Senast ändrad:
Bindningar?
linder sa:
Ska du köpa nya skidor så blir det ju nästan lika billigt att köpa med bindningar än att köpa t.ex. det som piglet55 skriver, begagnade griffons för 800kr och sen lägga 500kr för montering?

Vart köper du skidorna ifrån?

Sen är väl Thall mer en jibbskida ;)
Jag tänkte köpa skidorna ifrån http://www.skistore.se/sv/armada-skidor/9780-armada-thall-20748.html

jo det är mer än jibbskida men har kört ar7 innan och vill ha lite mjukare ändar.

Senast ändrad:
Bindningar?
Charlee sa:
bindningar handlar om vad du väger och hur du åker, om du inte skrivit de får du inga bra svar...

på rak arm säger jag att de ska köra på marker griffon och be någon ställa in dem åt dig. med din budget kommer man kanske inte så långt dock...
Tjena , jag är 1,80 och väger 70 kg , och jag kör hyfsat hårt med skidorna =)

1500kr var bara ett rimligt pris tycker jag så 2000- 2500 kr funkar med men inte mer

Senast ändrad:
Bindningar?
varför köper du inte det på en gång? 1000 kr extra för griffon, 1795 om du vill ha jestern eller sth 13 för 1195. Passar din budget och montering ingår

Bindningar?
raassmus sa:
varför köper du inte det på en gång? 1000 kr extra för griffon, 1795 om du vill ha jestern eller sth 13 för 1195. Passar din budget och montering ingår
Jo , men jag undrade om det fanns några som var mer pris värda !
Därför jag skrev detta inlägg ;)

Tillbaka
Topp