Bindningarna sticker ut!

Afrodite

Ny medlem
Bindningarna sticker ut!
Hejsan!

Jag köpte en bräda, och bindnigarna sticker ut en bit (typ 2 cm) på framsidan. Kommer det att ha någon effekt när jag åker? Jag är nybörjare, så några riktigt snäva kurvor inträffar inte så ofta :)
Är det bättre att de sticker ut på baksidan eller framsidan?

Bindningarna sticker ut!
bindningarna ska helst inte sticka ut alls när de är placerade så att foten står mitt på brädan. kanske tårna men inte bindningarna, och absolut inte 2 cm. vad har du för setup?

Bindningarna sticker ut!
Mätte dem nu och det visade sig att bindningarna sticker ut 1 cm, då sticker bara tån ut. Om man sätter den rakt på mitten så att den sticker ut 5mm på var sida borde det väl vara ok? Har ett par Ride LX bindningar size L.

Bindningarna sticker ut!
Hej Afrodite!
Att bindningarna sticker ut från brädan är inte bra, som du säger kan det ta i när du svänger.
Även fast du kanske inte lärt dej riktiga skärande svängar ännu, så tycker jag ändå att en omplacering av bindningen är på sin plats.

Några tips:
Du säger att bingdningen sticker ut 2cm på framsidan (tåkanten). Om inte bindningen sticker ut på hälkanten med, så är pindingen bara felplacerad. Så du kan helt enkelt flytta tillbaka bindningen genom att skruva upp skrivarna och byta hål på antingen den runda plattan eller i själva brädan.
Det är ett lätt sätt att justera.