Hej,
Du har fått bra tipsa om att en M-bindning skulle passa bättre. Själv är jag så´n att jag alltid vill skruva och teståka för att verkligen se om man inte kan "få till det" ändå, innan jag handlar en ny binding ett par månader innan säsongen ens börjat. Precis som vår gode Doughboy säger, risken är nog överhängande att M-bindning är lösningen. Du säger att du kan justera så att bindingen hänger utanför 5 mm? Fint, testa det. Jag ser på dina bilder att diskarna (den runda plattan som du skruvar fast bindningen med) är monterade "längsled". Om du vrider diskarna 45 grader så kommer du lättare att kunna justera bindningarna så att de blir centrerade över brädan. Sätt i bootsen för att även se att de är centrerade (jag vet tyvärr inget om Ride-bindningar, mina kan jag justera så att bootsen även blir centrerade i bindningen). Om du har 40-boots i ett par L-bindningar kan det hända att dina boots kommer för långt bak i bindningen. På bilderna syns ett par skruvar på varsin sida om bindningsplattan, där skruvarna ser ut att hålla fast "bakpartiet" (den delen där bakkappan sitter i). Om bootsen inte är centrerade i bindningen, ta en titt om du kan justera bakpartiet (jag har 42-boots i M-bindning och måste flytta bak "bakpartiet" ett "steg" så att de blir centrerade i bindningen). Kanske någon i forumet kan tipsa om det går att göra så på Ride LX. Om det inte går, utan det enda sättet att centrera bootsen är genom att justera bindingen, och att den sticker ut 1cm i på "tåsidan", så är nog risken att en M-bindning är lösningen
Kolla sen hur det ser ut om du vinklar brädan på "tå" och "häl", boots sticker alltid ut både på tå och hälsidan, men om bindningen sticker ut för mycket kan de alldeles för tidigt ta i snön. Sen skulle jag teståka, samt testa en kompis M-bindning innan jag tar fram checkhäftet...
Ride on sister,