Bindningsval

  • Trådstartare Trådstartare peeno
  • Start datum Start datum
P

peeno

Guest
Bindningsval
Technine combo
Burton custom
Nitro raiden zero riot

Jag åker i princip bara park, det är där jag vill att dom ska sitta skönt. 60% rails 40% gupp ungefär.

Vilka är bäst?
 
Bindningsval
Bästa bindingarna jag någonsin åkt på är rome 390, sitter som gjutet utan att spänna så att du stryper hela foten. Customen ska du definitift skippa tycker iaf jag. Plastiga och osköna och pajar jämt, dessutom måste du spänna så hårt att du får ont i fötterna efter en kvart för att sitta fast bra i dom. Nitro är väl inte direkt kända för att göra världsbäst bindningar men dom har väl o andra sidan inget dåligt rytke heller. Technine är för tråkigt jäkla mainstream så dom går också bort. ROME 390 är det du ska ha! Finns dessutom billigt på rean, såg några häromveckan för 1100kr strl M.
 
Bindningsval
Rome 390 finns på junkyard i S/M för 1200 och jag har 43 i storlek.

Kommer det att funka?
 
Bindningsval
hmm.. jag är inte 100% säker men tror att M borde funka. Det beror lite på vilka boots du har också. Jag kör med ett par thirtytwo lashed storlek 44,5 i en L bindning och det sitter som gjutet. Ring junkyard och fråga annars, dom har säkert koll! 1200kr är ett fett schysst pris!
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp