Bitchtrend

MarcusAvila

Ny medlem
Bitchtrend
Anar en viss bitchtrend bland skidåkare..Tycker det är för många som tror att dom är nått och därför inte kan vara trevliga mot sånna som dom inte känner..varför håller dom på så??

Bitchtrend
Hmm har aldrig träffat en dryg skidåkare.... däremot en del dryga snowboardåkare.... kan bero på att dom är lite kinkiga efterssom dom har åkt på urinvägsinfektion av att sitta i backarna hela dagarna..... detta gäller oftast (nästan uteslutande) sörlänningarna måste jag tilllägga.
Åka bräda är kul, åka skidor är kul, dryga trendnissar i backarna är inte kul..... hade!

Bitchtrend
tycker kanske att det är kul? eller är frustrerade över att inte åka skidor och måste ta ut det på någon... jag vet inte riktigt, eftersom jag själv representerar de trevliga (och snygga)

Bitchtrend
Bäste Marcus!

Personligen tror ju jag att det handlar om ett sökande efter identitet, desperat önskan att tillhöra en grupp samt brist på självkänsla och fantasi.
För tusan, en gång var även Ace ung, å bäst, å kaxigast, å hade synpunkter, å var allmänt sarkastisk, å såg ner på 08-or, å tyckte alla andra var skit, samtidigt som HAN (lill-Ace) blev kallad sörlänning, pelikan och nybörjare av dom tuffa stenhårda ÖFS-grabbarna i Åre. Det var inte lätt.

Med hjälp av zen och djupkontemplation är jag dock numera en fungerande, tolerant men framförallt fortfarade rasande snabb medborgare i vårt vackra vinterland.

Mitt tips unge man: Låt åkningen tala och skit i dumhuvena!

/A DG

Bitchtrend
...skidåkare är och kommer alltid att vara sympatiska och trevliga människor...men jag förstår vad du menar.

..för det är precis som på andra forum på nätet. Folk vågar bara vara överdrivet ironiska,kaxiga och smådryga, då dom anonymt sitter bakom sin dataskärm och inte behöver möta andra på riktigt öga mot öga.
Så detta är inget typiskt skidåkarbeteende utan ett forum-och- chat-på-internet-beteende.

/SH

Bitchtrend
Skönt att det finns någon som kan tala om för den oupplysta massan, packet, att det är ett meningslöst inlägg... Tack!

Bitchtrend
hmm.. har då inte upplevt att skidåkare skulle vara otrevliga, sådär i allmänhet, tvärrtom.Fast då talar vi ju om de som VERKLIGEN är intresserade av skidåkning, inte dom som hänger i backen för att visa upp senaste skidmodet eller liknande. Såna vill man väl kanske inte se för mycke av varken på berget eller nån annan stans heller för den delen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp