Berry
Medlem
Björkliden sommarsemester med barn
Hej! Lovat att styra upp årets sommarsemester (2025) och min fru har önskat en resa till Norrland.
Insåg ganska snabbt att jag enbart kan orientera mig norrut via skidorter, det är det jag känner till.
Gjorde ett seriöst försök med att sätta mig in i Höga kusten, men valde sen när jag sen jämförde med Björkliden kändes allt bara så mkt lättare och bättre med Björkliden. Vi åker tåg, har ingen bil.
Nu till saken, praktiskt att tänka på:
Finns det mataffär i Björkliden nuförtiden?
Eller är det "bara" i Riksgränsen?
Utbud restauranger Björkliden sommar?
Stugbyn, stugorna ser ut att ligga tätt
är det någon som har koll på vilka stugor som har bäst utsikt (och vad de "heter"), om man skulle göra sig ett försök på att kontakta Björkliden / Björkliden Fjällby och önska en stuga med fin utsikt
Dagsutflykt till ex Abisko, etc, annat kul att göra?
För länge sen åkte jag ett tåg med en restaurangvagn med glastak, men den finns inte kvar längre eller hur?
Sommartid har jag bara varit i Åre för att cykla, så mina erfarenheter och min kunskap som sommarturist i svenska fjällen är begränsad.
Tacksam för alla tips!
Insåg ganska snabbt att jag enbart kan orientera mig norrut via skidorter, det är det jag känner till.
Gjorde ett seriöst försök med att sätta mig in i Höga kusten, men valde sen när jag sen jämförde med Björkliden kändes allt bara så mkt lättare och bättre med Björkliden. Vi åker tåg, har ingen bil.
Nu till saken, praktiskt att tänka på:
Finns det mataffär i Björkliden nuförtiden?
Eller är det "bara" i Riksgränsen?
Utbud restauranger Björkliden sommar?
Stugbyn, stugorna ser ut att ligga tätt
Dagsutflykt till ex Abisko, etc, annat kul att göra?
För länge sen åkte jag ett tåg med en restaurangvagn med glastak, men den finns inte kvar längre eller hur?
Sommartid har jag bara varit i Åre för att cykla, så mina erfarenheter och min kunskap som sommarturist i svenska fjällen är begränsad.
Tacksam för alla tips!