Blå landslagsjacka i dun sökes!

micaelahedin

Ny medlem
Söker en liknande landslags jacka som på bilden! Hör av er om ni vet vart det finns eller om ni har någon att sälja i stl 36/38! Är på direkt! Tacksam för alla svar! :D

Hahaha la_grave

Måste det vara med reklamen på? Isf är det bara Goldwin som gäller. Annars kan du kika på i stort sett vilken blå dunjacka som helst.. Typ Peak, Norröna osv. :)

@la_grave, har du verkligen inget bättre för dig?

@micaelahedin - bry dig inte om honom, hoppas du hittar jackan du söker.

edit: om någon undrar så råkade jag radera la_graves originalpost när jag skickade ett par utdrag ur forumreglerna till honom. det är därför den inte finns kvar. det var inte meningen.

Senast ändrad:
la_grave sa:
Blir det inte varmt att hänga i en bar med en sådan där jacka? Måste finnas enklare sätt att få ligga?
:D:D:D

Det fattar du väl själv att man måste ha en racejacka, hur ska folk annars veta att man är XTREME! ?

Kamratuppfostran i all ära, men nu blev det lite väl hårt ;)

Alpingaraget sålde delar av landslaget kläder förra året.

Bry dig inte om la_grave, det är bara ett troll.

Mountain Recycle i Åre har oftast inne nått landslagsplagg, annars så är det inom alpin racing du kan hitta en. Antingen direkt från åkare (kolla med Mattias Hargin här på FR kanske) eller via din lokala slalomklubb.

Jag är faktiskt uppriktigt intresserad av varför man vill ha en lagjacka från ett lag man inte är med i. Vad är syftet? Varför köper man inte en jacka utan märken och emblem?

Tompan14 sa:
Jag är faktiskt uppriktigt intresserad av varför man vill ha en lagjacka från ett lag man inte är med i. Vad är syftet? Varför köper man inte en jacka utan märken och emblem?
Jag vill ha en sådan för jag tycker dom är sjukt snygga och några i min klubb har sådana.

micaelahedin sa:
Tompan14 sa:
Jag vill ha en sådan för jag tycker dom är sjukt snygga och några i min klubb har sådana.
Bra svar. Varför inte visa vilken sport man håller på med även på fritiden? Nu menar jag inte jibbers som går med TT ner till knäna och en 4XL jacka på en arbetsintervju.

Tompan14 sa:
Det är väl inte direkt ett nytt fenomen? Att ha en jacka, tröja eller liknande med ett lags färger eller dylikt? Varför folk springer omkring med t.e.x svenska landslagets matchtröja är väl inte direkt en gåta? Sedan man personligen inte skulle göra det är väl en sak.

Heddious sa:

edit: om någon undrar så råkade jag radera la_graves originalpost när jag skickade ett par utdrag ur forumreglerna till honom. det är därför den inte finns kvar. det var inte meningen.
Nej, jag bor på flygplatser den här veckan så jag har verkligen inget bättre för mig. Tråkigt att få forumregler skickade till sig om att det ska vara trevlig ton samtidigt som i alla fall ett par personer uppskattade mitt inlägg. För övrigt tror jag min gissning var rätt bra.

la_grave sa:
Heddious sa:

Nej, jag bor på flygplatser den här veckan så jag har verkligen inget bättre för mig. Tråkigt att få forumregler skickade till sig om att det ska vara trevlig ton samtidigt som i alla fall ett par personer uppskattade mitt inlägg. För övrigt tror jag min gissning var rätt bra.
Av senare svar i tråden att döma var du ju helt ute och cyklade, och bara för att vissa uppskattar att du påvisar rå och omogen humor mot en femtonårig tjej som är helt ny på forumet betyder inte det att det var rätt agerat.

Gillar själv inte stilen med Goldwin, men tjejen måste ju få fråga. Helt rätt Hedda!

Jag har sett fullt vuxna människor gå runt med fotbollströjor från sitt fotbollslag, en del till och med där det står Zlatan fast de uppenbarligen inte själva var Zlatan. Enligt mig lika fult som Goldwin, men jag tycker att även det är ok.

Jag tror att Mountain Recycle i Åre är en bra idé. Facebookfråga någon tjej i landslaget, eller gå in på deras personliga bloggar och ta kontakt. Kan tro att Maria PH har liknade storlek, du kommer att få ett vänligare svar av henne än La_Grave. Ev är de fortfarande hemma, de ska till Kåbbdalis på läger i dagarna.

Skare sa:
Jag har sett fullt vuxna människor gå runt med fotbollströjor från sitt fotbollslag, en del till och med där det står Zlatan fast de uppenbarligen inte själva var Zlatan. Enligt mig lika fult som Goldwin, men jag tycker att även det är ok.
Så du menar att den 55 åriga lönnfete smålänningen med Zlatantröja jag high-fiveade i somras inte var Zlatan? Moment ruined!

Heddious sa:
la_grave sa:
Heddious sa:

Av senare svar i tråden att döma var du ju helt ute och cyklade, och bara för att vissa uppskattar att du påvisar rå och omogen humor mot en femtonårig tjej som är helt ny på forumet betyder inte det att det var rätt agerat.
Det täcka könet! Hade jag helt missat. Gör frågan, och mitt svar, antingen helt rimlig eller helt orimlig. Jag kan inte bestämma mig för vad.

Vad har ni för snedvriden kvinnosyn som gör att ni inte tror att tonårstjejer försöker imponera på andra genom sitt klädval egentligen?!

Jag har både älskat samt idkat typ av terapeutisk verksamhet (på hobby-nivå givetvis) med unga tjejer från skidgymnasiet i Järpen genom åren. Och det kan jag ju säga till alla inblandade parter i denna tråd att de har då aldrig haft någon landslags-jacka, eller dylikt, vid våra träffar. Nu hade de ju iof andra fina kvalitéer, men spontant känns det högst ovärdigt av mig, att på min position uttala mig om det i det offentliga.

Senast ändrad:
la_grave sa:
Heddious sa:
la_grave sa:
Det täcka könet! Hade jag helt missat. Gör frågan, och mitt svar, antingen helt rimlig eller helt orimlig. Jag kan inte bestämma mig för vad.
Håller med Heddious där. la_grave har du ingen sjukdomsinsikt? Tråd efter tråd kallar folk dig för troll eller tycker dina inlägg är antigen för råa eller ogenomtänkta. Kan det vara så att det ligger något bakom det när en moderator till slut skickar dig en kopia på forum reglerna?
Dessutom bara för att en massa fjortisar uppskattade ditt inlägg behöver inte innebära att det var vettigt för den delen.

Snödjup

Tillbaka
Topp