Black crows atris eller justis

Hej!
Just nu kör jag ett par Nordica engeorcer 104 free men vill testa på något nytt

Jag har kollat en del på båda black crows atris och justis. Men vet inte riktigt vilken jag ska välja eller vilken längd. Jag har åkt en hel del och säsongar just nu så åker ofta. Åker överallt på fjället men dock inga toppturer.

Jag är 180 lång och väger 80kg

Kom gärna med motivering och förklaring till vilken av dem jag ska välja för extra hjälp. Tack på förhand

Tjena!

Har tyvärr ingen input på black crows atris och justis, men skulle gärna passa på höra lite vad du tycker om Nordica enforcer 104 free om det är OK? Jag läser mycket bra om dem och är sugen på ett par. Lite fundersam kring vikten, upplevs dem som tunga? Vad kör du för längd?

Tjena!

Har tyvärr ingen input på black crows atris och justis, men skulle gärna passa på höra lite vad du tycker om Nordica enforcer 104 free om det är OK? Jag läser mycket bra om dem och är sugen på ett par. Lite fundersam kring vikten, upplevs dem som tunga? Vad kör du för längd?
Tja!
Självklart, de är grymma! Funkar överallt. Riktigt stabila och ändå lättsvängda för sin storlek. Man behöver komma upp lite i fart för att riktigt få ut bra kraft i svängarna men jag gillar det med dem. Jag upplever heller inte någon instabilitet i högre fart. Det är överlag en skida som funkar överallt skulle jag säga. Just för dem inte upplevs super tunga enligt mig går det ändå ganska lätt att få runt dem bland träd osv. Men jag har inte kört super många skidor innan dessa så har inte mycket att jämföra med. Jag kör 179cm och är 180 lång.
Har mina till försäljning på blocket om du är intresserad:)

Jag har bara kört Atris som är en mycket trevlig skida. Har dock förstått att Justis är en helt annan typ av skida. Hård och mycket speciell form med sin kraftiga rocker. Tycker att den verkar asball dock. 🤩
Atris upplever jag mer som en skida för mjuk snö men som funkar ok allround. Ett säkrare kort kanske då det är många som kör den överallt hela tiden? Jag skulle dock gått på justis och köpt en skida till för offpist. 😊

Jag har ett par Justis som jag åkt på senaste 3 åren, både i svenska fjällen och Österrike med 50cm nysnö (köpte dem första som släpptes). Jag stod mellan valet och kvalet över Camox och Justis just denna gång och är otroligt nöjd över valet av Justis.

Dem är väldigt hårda om man jämför med andra BC då det är metall kärna vilket gör dem helt underbara i pist men även när det börjar bli uppkört på eftermiddagen med hjälp av rockern. Jag själv skulle jämföra det som om man åker mer pist är Justis rätt val och ska man försöka komma ut mer utanför/topptur är Atrisen förmodligen bättre.

Jag sitter lite i valet och kvalet att sälja mina om du skulle vara intresserad. :)

Tillbaka
Topp