Stighudar till mina Black Crows Atris!

Rossirossi

Medlem
Godmorgon folket!

Om cirkus 2 veckor drar skidsäsongen igång för mig och jag är fortfarande behov av att införskaffa mig ett par stighudar.

Det jag lyckats läsa mig till från diverse prylguider m.m är att Contour Hybrid Mix, ska vara en vinnare.

När jag å andra sidan söker efter vad för stighudar till Black Crows Atris någon kan tänkat sig använda så är resultatet ganska fjuttigt, förmodligen av den enkla anledningen att de säkert inte är så vanligt.

Med anledning av att jag läste någon som skrivit, isch, ”Atrisen har ganska mycket Rocker och med nån stighud (minns ej märket) så gled infästningen av väldigt lätt vilket resulterade i att hudarna lossnade från skidan”.

Är det någon som kan putta mig i någon riktning så att jag äntligen kan klicka hem ett par hudar?

Är Contouren ett bra kort att köra på eller har ni något annat tips?

Med vänliga hälsningar

02C89B57-3171-41EF-BC76-6BFC02AECE06.jpeg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ingen aning om hur de passar på Atris, men jag kör med Contour Hybrid på mina Rustler 11 och är väldigt nöjd hittills! :) Inga problem att de lossnat, men går inte flera timmar långa turer heller.

termons

Aktiv medlem
Har också Contour hybrid. I slush snö har jag någon gång önskat att "limmet" skulle ta fast litet hårdare. Också om hudarna skall av och på flera gånger under dagen. Annars väldigt nöjd. Är ju otroligt användarvänliga.

Har ett par hudar med traditionellt lim för längre turer.

Förstår inte varför inte vilken som helst hud med passande fästen skulle passa på atris?

Rossirossi

Medlem
Har också Contour hybrid. I slush snö har jag någon gång önskat att "limmet" skulle ta fast litet hårdare. Också om hudarna skall av och på flera gånger under dagen. Annars väldigt nöjd. Är ju otroligt användarvänliga.

Har ett par hudar med traditionellt lim för längre turer.

Förstår inte varför inte vilken som helst hud med passande fästen skulle passa på atris?
”Förstår inte varför inte vilken som helst hud med passande fästen skulle passa på atris?”

Det vet jag ej heller. Har som sagt läst en enda kommentar som har nämnt detta i något forum, så tänker att de är värt att ta med i min lilla shoppinganalys.

Rossirossi

Medlem
Om mina Atris är 184cm långa, så gissar jag på att det är XL jag ska ha?

Length in cm:
xs: 144 -152
S: 153 - 160
M: 161 - 168
L: 169 - 176
XL: 177 - 184
XXL: 185 - 196

Contour Hybrid Mix

klassy

Aktiv medlem
Jag kör på Pomoca Climb 2.0 (70/30 Mohair/Nylon) och är nöjd!

Enligt Blister är 184 skidan 182.7 cm lång från tip till tail (följer då ej skidans konturer utan de har tagit ett måttband från tip till tail), så om man plattar ut skidan blir den ju bedömt längre än 182.7, kanske 184 cm eller lite längre än så ;)

Klurigt när du är mitt i mellan XL och XXL!
Är nog lättare att förkorta en stighud än att förlänga den.
Jag hade nog kört på XXL och förkortat den, men lita inte på mig!
Ring Alpingaraget eller valfri butik och fråga!:cool:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp