Blackcrows, Salomon eller Norse

Lenz

Aktiv medlem
Jag funderar på nya skidor. Blackcrows justis, salomon qst 98 eller norse enduro. Ska konvertera till NTN och bindningen kommer att vara meidjo 3,0. Åker 50/50 pist, offpist. Det blir endast liftbaserad åkning och jag väljer meidjo för att den är närmst känslan från 75 mm. Har provat 22 design NTN och jag gillar inte den känslan. Någon som har några erfarenheter av dessa skidor? Crispi, Scott och scarpa kommer inte sälja 75 mm pjäxor nästa säsong vilket tvingar mig att konvertera och där med går 75mm i graven.

Senast ändrad:
Tyvärr så är det över.

Bilagor

• Screenshot_20220218_224321_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20220218_224321_com.facebook.katana.jpg
    210 KB · Besök: 131
  • Screenshot_20220218_224314_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20220218_224314_com.facebook.katana.jpg
    236.1 KB · Besök: 134
Scarpa med

Bilagor

• Screenshot_20220218_224225_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20220218_224225_com.facebook.katana.jpg
    231.1 KB · Besök: 125
Nästa steg är att sluta tillverka bindningarna! Bishop och 22 design lär lägga ner sina 75 mm bindningar inim snar framtid vilket betyder att det längre inte kommer att gå få tag i reservdelar!

Jag funderar på nya skidor. Blackcrows justis, salomon qst 98 eller norse enduro. Ska konvertera till NTN och bindningen kommer att vara meidjo 3,0. Åker 50/50 pist, offpist. Det blir endast liftbaserad åkning och jag väljer meidjo för att den är närmst känslan från 75 mm. Har provat 22 design NTN och jag gillar inte den känslan. Någon som har några erfarenheter av dessa skidor? Crispi, Scott och scarpa kommer inte sälja 75 mm pjäxor nästa säsong vilket tvingar mig att konvertera och där med går 75mm i graven.
Salomon faller bort direkt tycker jag. Ägs av kineser och vet inte riktigt var de tillverkas heller?

väljer meidjo för att den är närmst känslan från 75 mm.
...
Crispi, Scott och scarpa kommer inte sälja 75 mm pjäxor nästa säsong vilket tvingar mig att konvertera och där med går 75mm i graven.
Jag har sparat på mig 3par pjäxor och ~7-8 fungerande bindningar så jag inte skall behöva tvingas till ntn innan jag är för gammal och rutten för att orka åka telisar. :coffee:
#allternativlösning #slipp.ntn #ntndödadetelisar

Egentligen inte mycket till hjälp med skidor men jag har inte åkt en Black Crows som inte var en bra skida. Justis har jag åkt men inte ägt och det var ju absolut inget fel på den heller.
#fwiw

Tillbaka
Topp